beeldengeluidheader.jpg

Beeld en Geluid: instituut voor mediacultuur

Beeld en Geluid is een museum. Een museum over media, mediacultuur en de betekenis van media. Te vinden op (hoe kan het ook anders) het Mediapark in Hilversum. BenG laat zien hoe media zich hebben ontwikkeld in de geschiedenis, maar laat ook actuele ontwikkelingen op mediagebied zien.

BenG beheert een mediacollectie. Objecten (‘spullen’) die met media te maken hebben worden er bewaard. Zo heeft BenG bijvoorbeeld boeken die over de media gaan. Maar ook films, radio- en televisieprogramma’s, websites en computergames. Van eerste televisie tot televisiecamera tot animatiepoppen uit televisieprogramma’s. BenG is niet alleen een museum. Ze zijn ook het Huis van de Mediawijsheid. Ze brengen het medialandschap voortdurend in kaart en laten door tentoonstellingen zien welke impact media hebben op ons leven. Op die manier dragen ze bij aan een mediawijzere wereld. Mediawijs worden? Bezoek dan BenG.

letsyoutube2.jpg

Bekijk de website van het Beeld & Geluid museum