Wat moet je weten om te starten?

Het volgen van een deeltijdopleiding, module(n) of cursus vraagt om een investering. Niet alleen in geld, maar ook in tijd en moeite van zowel de medewerker als de organisatie. Hieronder vind je meer informatie over de tarieven, tijdsinvestering en wat nodig is om te kunnen starten.

deeltijdstudenten werken samen

Ons studieaanbod is breed. Heb je wel al een idee wat je wilt gaan studeren, maar weet je nog niet zeker of deze studie bij jou past, of je de juiste vooropleiding hebt, hoe het studieprogramma eruit ziet en of en hoe je de studie kunt combineren met werk en privé? Wij helpen je graag met een studieadvies op maat.

Het Studieadvies op maat is een persoonlijk gesprek met een studiecoach of deeltijd- coördinator, waarin samen met jou wordt bekeken of de modulen of opleiding van jouw keuze aansluit(en) bij jouw werk, interesse en doelstellingen. Je krijgt informatie over de inhoud en opzet van de opleiding. Uitgangspunten zijn jouw achtergrond, (voor)opleiding, eventuele werkervaring en je loopbaanwensen. In het gesprek bespreken we ook of je beschikt over een relevante praktijkomgeving. Mocht je die nog niet hebben, dan adviseren we je over de mogelijkheden om alsnog voor de start van de opleiding een relevante praktijkomgeving te vinden. Samen zorgen we voor de juiste studiekeuze!

Vraag een Studieadvies op maat aan en wij bellen of mailen je dan voor een afspraak!

Tarief voor cursussen

De tarieven verschillen per cursus. Kijk bij de betreffende cursus voor de volledige info.

Tarief voor modulen

Het tarief voor een enkele module varieert van € 525 tot € 625  (vrijgesteld van btw, exclusief bijkomende kosten, zoals lesmateriaal en verblijfskosten). Dit is een module van 5 EC (European Credits), wat wil zeggen dat bij het afronden van de module 5 studiepunten zijn behaald. De doorlooptijd van een module van 5 EC is 10 weken. Bekijk hier het volledige moduleaanbod.

Tarief voor Ad, bachelor en master

Om te kunnen studeren bij Saxion Parttime School is het wettelijke collegegeld verschuldigd. Bekijk hier het tarief van het wettelijke collegegeld. Dit betaalt een medewerker wanneer hij/zij nog niet over een hbo-diploma beschikt. Heeft een medewerker al wel een hbo-diploma? Dan betaalt hij/zij het instellingsgeld.

Het tarief van een master varieert van € 5.200 tot € 11.000 per jaar. Kijk bij de betreffende opleiding voor de volledige informatie.

Uitzondering

Als je al een hbo-diploma hebt en je gaat de hbo-V doen, mag je deze opleiding volgen tegen het normale, wettelijke collegegeld. Echter,  als je al een hbo-opleiding hebt gedaan in het domein gezondheidszorg (bijvoorbeeld fysiotherapie, logopedie, etc.),  dan geldt deze uitzonderingsregel weer niet en betaal je wél het hogere instellingscollegegeld.

Voor zowel de opleidingen als de module(n) is de gemiddelde tijdsinvestering per week ongeveer 20 uur, ervan uitgaande dat je 3 modulen per kwartiel volgt (standaard route). Dit is inclusief de bijeenkomsten bij Saxion van 1,5 tot 4,5 uur per week. De overige studieactiviteiten vinden online of op de (leer)werkplek plaats. De werkelijke tijdsinvestering hangt natuurlijk af van de vooropleiding(en), werkervaring, privé en werksituatie van de medewerker.

Om een deeltijdopleiding te volgen, heeft een medewerker een relevante praktijkomgeving nodig, bij voorkeur de huidige baan. Zo kan de theorie direct worden toegepast in de praktijk en kunnen vraagstukken vanuit de eigen praktijkomgeving ingebracht worden. Randvoorwaarde voor een relevante praktijkomgeving is dat de medewerker de ruimte heeft om te kunnen werken en leren op hbo-niveau. Dat kan dus ook vrijwilligerswerk zijn.

Past de huidige baan niet bij de ambities van de medewerker en/of de gekozen opleiding? Dan zijn er andere mogelijkheden, die we samen met de medewerker kunnen bespreken in een Studieadvies op maat.

Bied jij een praktijkplek?

Heb je op dit moment geen medewerkers die een deeltijdopleiding willen doen, maar heb je wel plek voor een deeltijdstudent die praktijkervaring op komt doen in jouw organisatie? Neem dan contact met ons op: tel.  088 — 019 9160 of mail naar parttimeschool@saxion.nl

Maandag zijn de deeltijdlessen in Enschede en op dinsdag in Deventer. De lessen beginnen om 15.45 uur en duren tot 21.15 uur. Let op: er zijn uitzonderingen zoals de tweedegraads lerarenopleidingen en de PABO. Kijk voor de actuele lestijden op de opleidingspagina.

Voor maatwerktrajecten zijn afwijkende lestijden en –dagen mogelijk. Dit gebeurt in overleg met de betreffende organisatie.