Gedrag, Onderwijs, Gezondheidzorg en Welzijn

Werk je graag met mensen en vind je het belangrijk wat er in de samenleving gebeurt? Dan past een opleiding binnen de branche Gedrag, Onderwijs, Gezondheid en Welzijn misschien wel bij jou!

Ben jij dit?

• Je werkt tijdens je vakanties in de (thuis)zorg.

• Je vindt het geweldig om je oppaskinderen nieuwe dingen te leren.

• Iedereen staat te popelen om zich door jou te laten masseren, omdat je dat zo goed kunt.

• Je wilt begrijpen waarom mensen doen wat ze doen.

• Het menselijk lichaam fascineert je.

• Je wilt graag mensen helpen.

Herken je jezelf in een of meerdere van deze punten? Dan is de kans groot dat een opleiding binnen de branche Gedrag, Onderwijs, Gezondheid en Welzijn jou op het lijf geschreven is.

Branche Gedrag, Onderwijs, Gezondheidzorg en Welzijn
aurelie-tack-629338-unsplash.jpg

Ik ben bij Saxion met een heel specifiek doel begonnen aan de opleiding tot Verpleegkundige. Na mijn afstuderen wil ik naar de militaire academie, waar ik dan word klaargestoomd om uitgezonden te worden naar oorlogsgebieden.

Lees de ervaring Alle ervaringen

Banen binnen deze branche

Binnen Gedrag, Onderwijs, Gezondheid en Welzijn heb je de keuze uit verschillende opleidingen, studieroutes en –richtingen. Afhankelijk van de studie die je kiest, word je bijvoorbeeld opgeleid voor de volgende beroepen:

• Fysiotherapeut
  • Social worker
  • Leraar basisonderwijs

• Psycholoog

• Securitymanager

• Verpleegkundige

Baanmogelijkheden binnen de branche

Bekijk het opleidingsoverzicht van deze branche

Gedrag, Onderwijs, Gezondheid en Welzijn