smart

Smart Solutions Festival

Stadion De Adelaarshorst, Vetkampstraat, Deventer

Op zoek naar kennis en voorbeelden om met je onderneming in jouw sector innovatief voorop te (blijven) lopen? Doe inspiratie op tijdens het Smart Solutions Festival op 14 juni in Deventer: treed binnen in een wereld van kansrijke innovaties!

Studenten, lectoren en (docent) onderzoekers hebben vele innovatieve oplossingen ontwikkeld voor uiteenlopende uitdagingen en voor verschillende toepassingen. Deze oplossingen kunnen ook van toepassing zijn in jouw onderneming of product.

Get inspired

Zo'n 80 projectgroepen showen hun onderzoeksresultaten en slimme oplossingen voor de vraagstukken van het bedrijf of lectoraat waar ze samen met studenten van verschillende opleidingen opdrachten voor hebben uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan de sportschool van de toekomst als mogelijke oplossing voor obesitas, de slaapkamer van de toekomst met 'smart textiles' en een innovatieve manier om medicijnen uit water te filteren. En dat dus allemaal bedacht door de knappe koppen van de toekomst! Daarnaast delen lectoren, docentonderzoekers en promovendi graag hun 'state of the art' onderzoeksresultaten.

Bekijk hier het overzicht van de lectoraatsonderzoek posters per wereld.

Download de app!

Download de app van het Smart Solutions Festival en bekijk het programmaboekje, de plattegrond en nog veel meer! Ideaal, want zo heb je alle belangrijke informatie op één plek. Downloaden maar!

Download de app
smart solutions festival app.jpg

Meld je nu aan voor het Smart Solutions Festival!

Laat je verrassen, ga in gesprek en get inspired op vrijdag 14 juni!

13.00 uur

Het Smart Solutions Festival zal worden geopend in aanwezigheid van Anka Mulder – Voorzitter College van Bestuur Saxion.

Smart Talks & Smart Solutions Market

13.00 tot 16.00 uur

Smart Talks: Tijdens het festival kun je ook luisteren naar een aantal Smart Talks op het gebied van Smart Industry, Areas and Living en Health and Wellbeing. Tijdens deze sessies kun je je laten informeren over allerlei onderzoeksprojecten, waar de onderzoeksgroepen binnen Saxion zich mee bezighouden.

In drie rondes zal er worden gesproken over zeer uiteenlopende topics. Een greep: de laatste update rond blockchain-technologie t.b.v energietransitie en veiligheidskwesties van slimme gebouwen. Maar ook: hoe bestaande huizen/woningbouw CO2-neutraal te laten verwarmen? Of, hoe zit een ‘toolkit voor patiënten eruit zodat ze eenvoudig  ‘zorg op maat’ leren verkrijgen’.

Smart Solutions Market: 80 studentgroepen presenteren over onderwerpen als:

• Op welke manier kun je sportblessures voorkomen door het gebruik van big data technologie?
  • Kun je met zout water in een jacuzzi psoriasispatiënten helpen?
  • Studenten ontwikkelden een interactieve workshop voor het Cinekid Festival

AREAS & LIVING

Moderator: Natasja van den Berg

Chhay Lin Lim

The philosophy and ethics behind blockchain

Willeke Slingerland

Capacity building in conflict affected areas

Trynke Papa

Heat transition in the east of NL

Twan Rovers

Quantifying the impact of renovation strategies

Annet Olde Wolsink

Empowered by applying technology

Annemieke van der Horst

Positieve psychologie Ehealth for spinal surgery

SMART INDUSTRY

Moderator: Michiel Hulshoff

Aleksandar Andreski

Sensing VOC with an electronic nose

Heinze Havinga

Hightech City Center

Milan Wolffgramm

RoboTao: working together with cobots

Remco Spithoven

Using VR to measure situational fear of crime

Saara-Maarit Reijn

Photonic interfacing for point-of-care devices

Chris Baten

XOSoft project

HEALTH & WELLBEING

Moderator: Maarten van der Schaaf

Kristin Bölting

Development of a motion sensor suit for children

Kees Tesselhof

Blockchain implementations

Frank Stiksma

A regional approach towards a circulair economy

Timber Haaker

Design method for data driven business models

André Bieleman

Health promotion for workers

Marianne Six Dijkstra

Exploring heart rate variability as part of health assessment

Netwerkborrel en Award uitreiking

16.00 - 18.00 uur

Meld je nu aan voor het Smart Solutions Festival!

Download de app!

Download de app
smart solutions festival app.jpg

Eten en drinken

Gedurende het festival zullen wij je voorzien van heerlijke versnaperingen. Hier hoef je je dus geen zorgen om te maken!

Met de auto

Kom je met de auto? Dan is er voldoende parkeergelegenheid voor je.

Openbaar vervoer

Deventer is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Lopend is het ongeveer 15 minuten. Bekijk hier de route.

Contact

Voor meer informatie over het Saxion Smart Solutions Festival op vrijdag 14 juni kun je contact opnemen met de organisatie via festival.smartsolutions@saxion.nl.

• Stadion De Adelaarshorst, Vetkampstraat, Deventer

• 14 juni 2019 - 13:00 tot 18:00