Jongen met raket op de rug in een berglandschap
Corporate

Opening Hogeschooljaar 2022-2023

Deventer Schouwburg, Leeuwenbrug 2, Deventer

Let’s get it started! Hierbij nodigen we je van harte uit voor de Opening van het Hogeschooljaar 2022-2023 op donderdag 8 september. Met als thema dit jaar: Dream vs. Drive!

Dream vs. Drive!

Wat is nou belangrijker; de droom of toch de drive? Samen met presentatoren-duo Jan en Mick van Halst gaan onze studenten en medewerkers op zoek naar het antwoord op die vraag. Voetballer Jan van Halst had geen enorm voetbaltalent, maar wel een enorme drive voor één ding: winnen! Zo schopte hij het tot de hoogste regionen van de Eredivisie. Zijn zoon en Saxion-student Mick daarentegen droomt ervan presentator te worden. Nou, z'n eerste grote klus heeft hij te pakken!

Jan en Mick van Halst

Het grootste gevaar voor de meesten van ons is niet dat ons doel te hoog is en we tekortschieten, maar dat het te laag is en we het bereiken.

Michelangelo

Duurzame dromen

De droom of toch de drive? Voor Jan-Joost Bosman lijkt het antwoord als algemeen directeur van beddenfabrikant Koninklijke Auping wel duidelijk: een duurzame wereld, daar droomt hij met zijn bedrijf van. In gesprek met presentator Jan van Halst en College van Bestuur-voorzitter Anka Mulder vertelt hij over die ambitie én de samenwerking met Saxion op het gebied van onderzoek en innovatie.

Jan-Joost Bosman, CEO Auping

Eigen talent over hun droom of drive

Met veel trots laten we onze Saxion-talenten aan het woord over hun droom of drive. Zo heeft Annemarije Kooijman, hoofdonderzoeker van het Lectoraat Duurzame Leefomgeving, een droom: zoveel mogelijk mensen activeren om bij te dragen aan de energietransitie. Tijdens de Opening Hogeschooljaar pakt ze de kans om ook jóu te inspireren.

Teamleider Daniëlle Ouwejan van de opleiding Podotherapie zag haar opleiding onderaan eindigen in de Nationale Studenten Enquête. Samen met haar team zetten ze de schouders eronder en wisten ze dit jaar een vierde plek te noteren. Dat kan natuurlijk alleen met heel veel drive! Daniëlle vertelt hoe ze dit hebben gerealiseerd.

Hoe bijzonder is het als je als archeoloog iets opgraaft van iemand die nog leeft? Student Tobias van Essen kan deze droom alvast van z'n bucketlist schrappen. Hij vond het onderduikhol van de destijds 5-jarige Jits van Straten en vertelt alles over deze prachtige ontmoeting.

Borrel

Kortom, een programma boordevol inspirerende verhalen! Open samen met ons het nieuwe hogeschooljaar. Oh, en blijf vooral nog even plakken voor de borrel en kom erachter wat voor jou belangrijker is: de dream of the drive.

Met vriendelijke groet,

College van Bestuur
Anka Mulder, Timo Kos en Jan Willem Meinsma

DisclaimerBij dit evenement worden foto- en video-opnames gemaakt. Wanneer je aan dit evenement deelneemt, geef je de organisatie toestemming om beelden (foto en video) waar je op staat te gebruiken voor communicatiedoeleinden.

• Deventer Schouwburg, Leeuwenbrug 2, Deventer

• 8 september 2022 - 15:00 tot 16:45