Kraan hijst voorgevel aan gebouw

Lectorale Rede Christian Struck

Saxion Enschede, M.H. Tromplaan 28, Enschede

Op dinsdag 4 april vindt de installatie plaats van Dr. Ir. Christian Struck als lector Sustainable Building Technology bij hogeschool Saxion in Enschede. Wij nodigen je van harte uit om hierbij aanwezig te zijn.

Christian Struck

De gebouwde omgeving in Nederland is verantwoordelijk voor 38% van de CO2-emissies. De uitdagende ambitie om voor 2050 een CO2-neutrale en circulaire gebouwde omgeving te realiseren, vraagt om de toepassing van andere energie- en installatiesystemen, nieuwe bouw- en renovatieconcepten en andere vormen van ketensamenwerking. Een CO2-neutrale gebouwde omgeving kan alleen worden bereikt als gebouwen samen met de energie- en installatiesystemen in de praktijk tenminste zo goed presteren als in de ontwerpfase werd berekend. Het zichtbaar maken van de prestaties van gebouwsystemen in de praktijk is daarom essentieel.

Dr. Ir. Christian Struck, lector Sustainable Building Technology

Aandacht voor het onzichtbare: prestaties van toekomstbestendige gebouwen en installaties

Dr. Ir. Christian Struck, lector Sustainable Building Technology
Dr. ir. C. Struck - Lector Sustainable Building Technology

Voorprogramma

In het voorprogramma van zijn lectorale rede zullen gastprekers ingaan op het belang van data voor het monitoren en aansturen van gebouwinstallaties, het in kaart brengen van de behoeftes van gebouwgebruikers en mogelijkheden om dit gedrag te beïnvloeden, alsmede het economische perspectief met betrekking tot de betaalbaarheid van grootschalige renovaties.

Tijdens zijn rede zal Christian de aandacht vestigen op veelal onzichtbare prestaties van gebouwsystemen en manieren om deze te waarborgen.

13.00-14.00 uur Inloop met lunch in het Grand Café
14.00-15.30 uur Aanvang programma in de centrale hal. Aan het woord komen de volgende gastsprekers:
- Laure Itard, Professor of Building Energy Epidemiology, TU Delft
- Carina Wiekens, Lector Duurzaam Gedrag, Hanzehogeschool Groningen