Beeld_News.jpeg
Corporate

Studium Generale: News mime performance

Enschede Theaterzaal H0.10, M.H. Tromplaan 28, Enschede

We consume a lot of news every day. In the newspaper, on television, on social media. The news tells us what is going on in the world, right?

But what if you tell a lot by saying precisely nothing? In the comical mime performance News, you hear nothing and see a lot. About how the daily news affects ourselves and our relationships.

This programme is free and freely accessible. No need to register. This is a programme by Studium Generale in cooperation with the Durf te denken conference.

THE PLAYERS
Mime Company is a Ukrainian mime theatre group formed by Kateryna Spodoneiko, Oleksandr Symonenko, Pavlo Vyshnevskyi and Yaroslavna Harmash. In their performances, they connect mime as a traditional theatre discipline with urgent issues. When war broke out, 044 Mime Company decided to continue their art in the Netherlands.

Nederlands:

We consumeren elke dag veel nieuws. In de krant, op televisie, op sociale media. Het nieuws vertelt ons wat er gaande is in de wereld, toch? Maar wat als je veel vertelt door juist niets te zeggen? In de komische mimevoorstelling Nieuws hoor je niets en zie je veel. Over hoe het dagelijkse nieuws onszelf en onze relaties beïnvloedt.

Dit programma is gratis en vrij toegankelijk. Je aanmelden is niet nodig. Dit is een programma van Studium Generale in samenwerking met de conferentie Durf te denken

DE SPELERS
Mime Company is een Oekraïense mime theatergroep gevormd door Kateryna Spodoneiko, Oleksandr Symonenko, Pavlo Vyshnevskyi en Yaroslavna Harmash. In hun voorstellingen verbinden ze mime als traditionele theaterdiscipline met urgente kwesties. Toen de oorlog uitbrak besloot 044 Mime Company hun kunst voort te zetten in Nederland.

• Enschede Theaterzaal H0.10, M.H. Tromplaan 28, Enschede

• 4 april 2024 - 15:45 tot 16:45