HOI-studenten aan lange tafels, aan de maaltijd
Studentenleven

Dit was de HOI 2017!

Leestijd Minuten

Al tijdenlang keek je er naar uit, maar voor je goed en wel met je ogen had geknipperd was het alweer voorbij: de HOI 2017. Of je het in Enschede, Deventer of Apeldoorn hebt beleefd maakt niet uit want overal was het één groot feest. Terwijl het studiegeweld vandaag in alle hevigheid losbarst, nemen wij je nog even mee terug naar vorige week. Omdat het voor ons ook eigenlijk véél te snel is gegaan.

Maar liefst 2761 eerstejaars namen deel aan de HOI dit jaar en dat was een fikse groei ten opzichte van voorgaande jaren. Onder het wakende oog van de papa’s en mama’s gingen jullie op pad in de verschillende Saxionsteden. Het weer werkte niet altijd mee – in Enschede leek het er zelfs even op dat de hemel naar beneden kwam – maar de zon liet zich ook regelmatig zien. De temperatuur was prima, behalve dan als je de nacht in een tent doorbracht. Maar een tent is natuurlijk altijd vervelend.

Enschede

Enschede trok het aantal van 1865 studenten en zat daarmee aan de maximale capaciteit. Het bestuur van de HOI in Enschede moest zelfs studenten teleurstellen, wat erin resulteerde dat jij dit misschien nu leest en enorm teleurgesteld bent omdat je dit allemaal hebt gemist. Maar hoe leuk zo’n feestje ook is, het moet wel veilig blijven en door een stop te zetten op het aantal aanmeldingen, waarborgde het HOI-bestuur de veiligheid van de Enschedese deelnemers.

Dat het één groot feest was, bewijzen de foto’s op Facebook, zowel die van SAX als die van de HOI zelf. In dit artikel legt het HOI-bestuur in Enschede je nog even uit waarom het nou eigenlijk zo’n geweldige week was en in dit artikel lees je meer over de allereerste, succesvolle, editie van het Summer Festival in het Volkspark. Ben je er nog? Of ben je inmiddels al verdwenen in een heimwee-tour langs alle foto's?

Deventer

In Deventer verschenen, na twee zonovergoten academiedagen, 754 studenten aan de start van wat een regenachtige HOI leek te worden. Het weer klaarde echter op daarmee kon vol goede moed begonnen worden aan de activiteiten rondom de HOI. Als je het aandurft om de foto's terug te zien, kun je dat zowel bij SAX als bij de HOI doen. Was je er niet bij? Willem Korenromp neemt je in dit artikel nog eens mee langs de belevenissen in Deventer.

Apeldoorn

Hoewel Apeldoorn verreweg de kleinste Saxionlocatie is, kwamen hier toch maarliefst 142 studenten af op de HOI. Dat ook in Apeldoorn het weer absoluut niet van plan leek om mee te werken, lees je in het artikel van Elke Agten. Als er iemand is die zich deze HOI nog wel even kan herinneren, zal het Promaître-bestuurslid Pim van het Reve wel zijn! Net als bij Enschede kan je ook van Apeldoorn de foto's terugkijken, zowel bij SAXals bij de HOI.

Feest

Je snapt de strekking: vorige week was het feest, en deze week zul je het vooral met de herinneringen moeten doen. Wil je hier graag bewegend beeld bij? Dat kan ook, want onze Snapchatters hebben tijdens de HOI gesnapt alsof hun leven er vanaf hing en het fijne resultaat daarvan is hier te bewonderen! Dan rest ons nu niets anders dan je heel veel succes (en sterkte) te wensen bij de start van je studie. Je denkt waarschijnlijk nu dat het niet veel mooier kan worden dan vorige week en dat is voorlopig ook zo, maar je bent nog maar net begonnen. Er komen echt nog wel meer hele toffe feestjes aan. En als dat zo is, dan zijn wij er weer bij om alles vast te leggen. Zo zijn we dan ook wel weer!