Start by Saxion 1.jpg
Corporate

TOP Ondernemersregeling en prachtige nieuwe locatie in Enschede

Vanmiddag werd tijdens een feestelijke gelegenheid de nieuwe Saxionlocatie aan het Ariënsplein geopend en in gebruik genomen. Het gebouw kreeg de naam START! by Saxion en zal zich gaan richten op ondernemerschap en ondernemerschapsonderwijs.

Met man en macht is in de afgelopen tijd gewerkt om het gebouw op tijd gereed te maken voor gebruik. Het voormalige Medisch Spectrum Twente, waar Saxion 3000 vierkante meter huurt van projectontwikkelaar LIFE, is niet het eerste ziekenhuis waarin Saxion zijn intrek neemt: het hoofdgebouw aan de Tromplaan had die functie ook ooit. Na de Tromplaan werd Saxion uitgebreid met een locatie aan de van Galenstraat en de gebouwen Epy Drost (2010) en Edith Stein en Villa Serphos (2015). En nu betrekt Saxion weer een nieuwe locatie, die de naam START!by Saxion gaat dragen. “We blijven niet stilstaan, we willen meer, kunnen meer en dus doen we meer” aldus Wim Boomkamp tegen de toegestroomde belangstellenden.

START! by Saxion

De nieuwe locatie van Saxion zal dienst gaan doen als incubator voor ondernemerschap. “We willen dat werknemers ondernemender worden en dat zit inmiddels verwoven in bijna elke Saxionopleiding. Met opleidingen als Small Business en Retailmanagement leiden we ondernemers op en met het Saxion Centrum voor Ondernemerschap maken we het ondernemerschap voor alle studenten mogelijk. Dat is precies wat we op deze locatie gaan doen: we zetten nog sterker in op ondernemerschap, en op startups in het bijzonder” aldus Boomkamp.

"Gaat het leven, gaat het bruisen? Dat is wat je je afvraagt als je met zo'n geweldige onderneming begint. Hier beginnen nieuwe bedrijven. We zorgen dat studenten starten, én doorgaan. We helpen studenten met financiën, met coaching en doormiddel van onderwijs. We staan aan de start van iets ontzettend moois" aldus trotse directeur van het centrum voor ondernemerschap André Roos.

TOP Ondernemersregeling

Waarschijnlijk heb je al wel eens gehoord van een topsportregeling, waarbij studenten die op hoog niveau aan sport doen de kans krijgen dit te combineren met een opleiding op het hbo. De TOP Ondernemersregeling is eigenlijk hetzelfde, maar dan voor studenten die tijdens hun studie een onderneming willen starten. Vanaf aankomend schooljaar krijgen studenten op Saxion die kans.

Loop jij al tijden rond met het idee voor een startup of heb je al een eigen onderneming? Loop dan vooral eens binnen bij START!bySaxion!

Start by Saxion 3.jpg