Bijzonder congres over ondernemerschap en onderwijs in Twente

De Twentse kennisinstellingen zijn er in geslaagd het congres van de European Council for Small Business and Entrepreneurship van 16 tot 18 mei naar Enschede te halen.

Het congres wordt georganiseerd door Saxion University of Applied Sciences, samen met Novel-T, Universiteit Twente en ROC en vindt plaats bij Start!bySaxion in haar gebouw Alphons Ariëns.

Er nemen in totaal ruim 100 docenten en onderzoekers op het gebied van ondernemerschap onderwijs deel, met name van universiteiten uit Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië.

Dit congres wordt door docenten, hoogleraren en beleidsmakers gebruikt om hun werk te presenteren, maar vooral om van elkaar en met elkaar te leren en inspiratie op te doen voor het verbeteren van het ondernemerschapsonderwijs bij de universiteiten en hogescholen in Europa.

Het format van het congres is onorthodox. De nadruk ligt op het bespreken van problemen en vragen in plaats van afgeronde vraagstukken presenteren. Er worden ruim 65 bijdragen besproken.

Kijk voor meer informatie op ecsb.org/3e