Corporate

Saxion start traineeship Software Engineer

De ICT-sector in Twente kampt met een groot gebrek aan hoger opgeleide ICT-medewerkers. Het bedrijfsleven in de regio en Saxion Parttime School slaan daarom de handen ineen en startten een traineeship voor software engineers. In dit traject krijgt een deelnemer naast een door het bedrijf betaalde hbo-opleiding van een jaar tegelijkertijd een startersbaan van 32-36 uur bij een deelnemend ICT-bedrijf in de regio.

De eerste Meet & Greet voor dit traineeship vond woensdag plaats bij TRIMM in Enschede en er was veel belangstelling. Circa 50 kandidaten luisterden naar pitches van bedrijven en konden daarna beter kennis maken om te kijken of een combinatie van leren en werken in de ICT-sector bij hen past.

De eerstvolgende Meet & Greet is woensdag 7 maart. Belangstelling? Neem contact op met Karin Louwers, tel. 06-20010528 of k.g.j.louwers@saxion.nl.