Noorman.jpg
Studentenleven

Hotspot: De Noorman

Leestijd Minuten

Ontbijten, lunchen, koffiedrinken... Wat kun je eigenlijk niet bij De Noorman? Zoals de naam al doet vermoeden, is deze hippe lunchroom in Deventer geheel in Scandinavische stijl. Leuk als je echt eens iets anders wilt proberen.

Heb je geen geld voor een ticket naar Kopenhagen of Stockholm? Begeef je dan naar het centrum van Deventer voor the next best thing. Bij De Noorman kun je plaatsnemen aan een van de vele houten tafeltjes en staat het menu voor je op een krijtbord geschreven. Het interieur misstaat zeker niet in je Instagramfeed, maar ook het eten is er heerlijk. Wij hebben uit betrouwbare bron vernomen dat je de kaneelbroodjes echt niet mag skippen.

Bye bye keuzestress!

De Noorman is perfect voor studenten met keuzestress, want tijdens de lunch kies je niet voor één, maar voor drie verschillende soorten Smørrebrød. Dit is een traditioneel Deens lunchgerecht en betekent eigenlijk niets meer dan verschillende belegde broodjes. Voor €10,50 kun je kiezen uit drie soorten brood (zelfgebakken rogge-mout, knäckebröd en geroosterd witbrood) en verschillende soorten beleg (ook vegetarisch). Het aanbod wisselt regelmatig, dus kom vooral meerdere keren terug om nieuwe favorieten te ontdekken.

En verder?

Hou je niet zo van brood? Geen probleem, bij deze hotspot kun je namelijk ook terecht voor verschillende soorten yoghurt, soep, een smakelijk stukje taart of een heerlijk sapje.

Je vindt De Noorman aan de Kleine Overstraat 41 in Deventer