Onderwijs

Studenten International Business onderzoeken markt voor audiogids

Eerstejaarsstudenten van de opleiding IBMS hebben het bedrijf Guide ID geholpen met de ontwikkeling van hun internationale markten.

Het bedrijf uit Deventer maakt Podcatchers: audiogidsen die bezoekers van museums en tentoonstellingen informeren en vermaken tijdens hun tour.

Zestien groepen studenten begonnen in september 2017 met het onderzoek naar de markten in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Projectleider en semestercoördinator Thierry Tartarin: “We zijn blij dat lokale bedrijven zoals Guide ID samenwerken met Saxion. Het is een win-winsituatie waarbij onze studenten aan de slag gaan met een echte bedrijfsvraag, en de onderneming kan profiteren van de gratis onderzoeksresultaten.”

Algemeen directeur Frits Polman is erg tevreden met het resultaat: “Het is indrukwekkend hoe relevant en nauwkeurig de aanbevelingen van de studenten zijn, zeker omdat zij zes maanden geleden nog niets wisten over ons product of ons vakgebied. Zij hoefden maar één bedrijfspresentatie van ons te zien! Dankzij hun ideeën hebben we weer een nieuwe, frisse blik op onze werkzaamheden en strategieën.”

De studentengroep met het beste exportplan voor 2017-2018 won het prijzengeld van €500 —geschonken door Guide ID— voor hun uitstekende prestatie.

Gerelateerde artikelen

Organisatie

Saxion-studenten aan het woord in Straatsburg: unieke ervaring bij de European Student Assembly

25 juni 2025
Miriam Perou (fotografie: Anne Hurenkamp) Corporate

Podcast Couleur Lokaal: wat is het allerbelangrijkste dat Miriam bij Saxion leerde?

23 juni 2025
Koen Kuijpers (fotografie: Thomas Busschers) Onderzoek

Hoe lector Koen Kuijpers het mkb versterkt: ‘Ik ben niet van de praatcultuur, maar ga recht op het doel af’