Saxion ondertekent Sustainable Development Goals

Saxion ondertekent Sustainable Development Goals

Leestijd Minuten

Hogeschool Saxion zal de “Sustainable Development Goals” ondertekenen. Deze duurzame ontwikkelingsdoelen moeten in 2030 een eind maken aan armoede, ongelijkheid en klimaatverandering. VN Secretaris Generaal Ban Ki-moon zegt daarover: de duurzame ontwikkelingsdoelen zijn een to-do lijst voor mensen en de planeet en een blauwdruk voor succes.

De doelen sluiten aan op de missie van Saxion: Get Ready for a Smart World. Want een slimmer wordende wereld brengt ook nieuwe mogelijkheden met zich mee om thema’s als armoede, gezondheid en onderwijs aan te pakken.

Saxion bestuursvoorzitter Anka Mulder “We leren studenten bijdragen en participeren in een internationale wereld en werken mee aan projecten buiten onze eigen landsgrenzen, die bijdragen aan de ontwikkelingsdoelen”.

Studenten werken aan het onderwijsproject ‘Capacity Building’ in India en innovaties zoals de “Sheltersuit”. Ze dragen direct bij aan de doelen en tonen aan hoe je als studenten en hogeschool het verschil kunt maken.

Met het ondertekenen van de Sustainable Development Goals wil Saxion studenten en medewerkers enthousiasmeren en tevens laten bijdragen door middel van projecten en onderwijs.

De ondertekening vindt donderdagmiddag 29 maart plaats aansluitend op het symposium “One World”, tijdens de afscheidsreceptie van directeur Chris van den Borne van Saxion International Office.