Studenten tijdens HOI Saxion in Enschede
Persbericht

Introductie Saxion-studenten in Enschede

De nieuwe Saxion-studenten maken woensdag 29 en donderdag 30 augustus tijdens de hogeschoolintroductie “HOI” kennis met hun hogeschool en de stad Enschede.

Woensdag start het programma met activiteiten, gevolgd door een lunch op het Saxionplein aan de M.H. Tromplaan. ‘s Middags gaan de studenten naar het Volkspark voor het Saxion Summer Festival. Hierbij zijn ook de inwoners van Enschede en omstreken van harte welkom.

Na een buffet bij De Jaargetijden volgt het traditionele Introductieconcert op de Oude Markt met als hoofdact Jett Rebel. Voorafgaand aan zijn optreden is het de beurt aan Rilan & the Bombardiers, een Haarlemse band die in 2012 gebombardeerd werd tot 3FM Serious Talent en dit jaar met hun debuutalbum komt. Afsluiter van de avond is de zesmansformatie Daredevils, een band die allerlei bekende nummers in een mash-up gooit.

Op donderdag begint de dag met het “vroege vogelprogramma” en daarna een lunch2go. ’s Middags vinden er activiteiten op diverse locaties in de stad plaats. Aansluitend barbecuen de studenten op het Saxionplein. Het grote eindfeest vindt plaats in De Jaargetijden in het Volkspark. Uiteraard worden beide dagen afgesloten met diverse afterparties bij de sociëteiten De Generaal, Tabula Rasa en bij Aspen Valley.

Naar verwachting nemen er 1750 eerstejaarsstudenten deel aan deze introductie. Dit is een lichte stijging van 4% ten opzichte van vorig jaar.

De nieuwe studenten hebben daarna het weekend om bij te komen van alle inspanningen, want op maandag 3 september beginnen de eerste colleges.