Gastcollege 'Het Effectieve Werken' voor studenten

Gastcollege 'Het Effectieve Werken' voor studenten

Leestijd Minuten

Stress en burn-out bij studenten is de laatste tijd vaak in het nieuws. Dat kinderen, scholieren en studenten met zoveel stress kampen is een groot probleem. Onlangs schreef de Volkskrant nog dat steeds meer studenten worstelen met psychische problemen. Op basis van een rondgang langs studentenhuisartsen is gebleken dat veel studenten te maken hebben met burn-out, concentratieproblemen en angstaanvallen.

Studentenorganisaties denken dat dit komt door de hoge eisen die aan studenten gesteld worden. Saxion wil voorkomen dat studenten hier last van krijgen. Op diverse manieren ondersteunt de hogeschool studenten om dergelijke klachten te voorkomen of op te lossen.

Arjan Bloemendaal, eigenaar van Het Effectieve Werken, gaat in een gastcollege voor de studieroute Online Marketing dieper in op dit thema. Tijdens het college besteedde hij speciale aandacht aan timemanagement, maar werden ook verschillende vragen beantwoord. Is er wat aan de psychische problemen te doen? Hoe voorkom je stress? Hoe ga je met de prestatiedruk om? Daarnaast kregen studenten uitgelegd hoe ze deze problemen voorkomen en hoe ze er het beste mee om kunnen gaan. Ook legde Arjan uit hoe je effectief en efficiĆ«nt te werk gaat, zodat je geen last krijgt van deze problemen.