Diversiteit bij Saxion
Persbericht

Partnership Saxion en Workplace Pride Foundation

Saxion en Workplace Pride Foundation gaan een partnership aan. Saxion bestuursvoorzitter Anka Mulder en David Pollard van Workplace Pride maken dat woensdag 28 november bekend.

Workplace Pride is een non profit organisatie, die zich bezig houdt met het verbeteren van de situatie van Lesbiennes, Homo’s, Bisexuelen, Transgenders en Intersexuelen in de werksituatie. Zij streven naar een inclusieve samenleving, waar LHBTI zichzelf kunnen zijn, worden gewaardeerd en door hun bijdrage ook de weg wijzen aan anderen.

Tijdens de feestelijke bijeenkomst wordt ook het nieuw onderkomen van de studentenvereniging Exaltio, de LGBTI jongerenvereniging van Enschede, in het Saxion gebouw geopend.

Anka Mulder: “Saxion wil een afspiegeling van de samenleving zijn, dus diversiteit en inclusie zijn primaire aandachtsgebieden voor ons en mij persoonlijk”.

Ze vervolgt: ”We treden graag toe tot Workplace Pride, dat ons kennis en netwerken oplevert op het terrein van LHBTI. We horen graag over best practices van andere organisaties en wij dragen graag bij door onze Living Technology benadering ook van toepassing te brengen op dit thema”.

Waar Saxion ook aandacht aan wil besteden is het internationale karakter van deze kennisinstelling met 3.000 studenten uit meer dan 60 verschillende landen, waar LHBTI vaak niet zo vanzelfsprekend is als hier. Saxion gaat onderzoeken hoe ze haar buitenlandse LHBTI studenten kan helpen om hun ervaringen in Nederland een plaats te geven wanneer ze terug zijn in hun land van herkomst.