Werken én doorstuderen? Kies voor Fast Forward!

Werken én doorstuderen? Kies voor Fast Forward!

Roxanne van Norde
Roxanne van Norde Leestijd Minuten

Yes! Het diploma is in de pocket. En nu, ga je werken of doorstuderen? Een lastige keuze, toch? Jorieke Slot, oud-student HBO-Rechten aan Saxion, besloot niet te kiezen en meldde zich aan als Fast Forward Trainee. “Ik kan het iedereen aanraden”.

“Ik heb heel bewust voor Fast Forward gekozen”, vertelt Jorieke. De bedrijfskundige verdieping en het persoonlijk leiderschapstraject waarin je investeert zijn een aanvulling voor de toekomst. Daarnaast ben ik voorstander van blijven ontwikkelen, daar kom je volgens mij verder mee. Binnen Fast Forward heb ik drie opdrachten gedaan. Ik begon op de afdeling Advies en Beleid van Twence. Hier hield ik me bezig met het verder uitdragen van risicomanagement binnen de organisatie, monitoren van processen, trendanalyse mogelijk maken, intern onderzoek naar de verbeterpunten van de organisatie, rapporteren, coachen, adviseren, gespreksvoering, projectmanagement en beleidsvoering.”

Andere uitdaging

Daarna volgde weer een hele andere uitdaging voor de trainee, dit keer als New Business Developer bij een dochteronderneming van ADG Dienstengroep. “Hier lag de focus op innovatie en (concept)ontwikkeling, supply chain management en verandermanagement. Maar ook procesmanagement en bedrijfsvoering binnen een organisatie gericht op digitalisering en automatisering van de woning  en vastgoedmarkt kwamen aan de orde.” Aan haar laatste opdracht is Jorieke net pas begonnen. In januari ging ze als Trainer - Consultant bij CompetenSYS aan de slag, wederom een bedrijf dat zich richt op innovatie.

Wat is nou eigenlijk het leukste aan het traineeship? Daar hoeft Jorieke niet lang over na te denken. “Het netwerk dat je op mag bouwen, de masterclasses op de vrijdagmiddag, de kennis die je gedeeld krijgt van trainers uit de praktijk en de ruimte die je krijgt om het traject op je eigen manier vorm te geven. Ook is het natuurlijk super gezellig om dit te doen. Ik heb heel veel geleerd van het traject. Zo ben ik zelfverzekerder, toon ik meer lef en geniet ik van de kansen en mogelijkheden die ik daardoor aangereikt krijg. Als je jezelf graag ontwikkelt en wilt groeien, moet je zeker een Fast Forward Traineeship gaan doen. Ik heb er veel aan gehad!”

Roxanne van Norde

Roxanne van Norde heeft haar geweldige studentenleven in Enschede afgesloten met een diploma van de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Ze had het zo naar haar zin bij Saxion, dat ze nu als redacteur werkt bij de Nieuwsredactie. Als ze niet aan het schrijven is, kun je haar vinden bij de hipste hotspots in town of achter de laptop om een nieuwe citytrip te plannen.