brainstorming-business-plan-close-up-908295.jpg
Ondernemerschap

Deze evenementen helpen jou bij het starten van je onderneming

Leestijd Minuten

De hele maand mei is het ondernemersmaand bij Saxion en dat komt goed uit, want bij Saxion studeren duizenden studenten die de ambitie hebben om voor zichzelf te beginnen of dit al hebben gedaan. Maar waar kun je als ondernemer (in spé), naast je studie, nog meer relevante kennis en inspiratie opdoen? Wij zetten enkele interessante events op een rijtje.

Novel-T: Start Bootcamps - Enschede

Voor studenten die al wel een idee hebben, maar nog geen plan, organiseert Novel-T de START Bootcamps. Tijdens deze bootcamp krijg je, met behulp van experts op het gebied van businessmodellen, juridische zaken en financiën, toegang tot hun kennis, hulpmiddelen en tools die gebruikt zijn om meer dan 2000 startups te bouwen. Zodat jij jouw innovatieve idee om kan zetten in een bedrijf.

Wanneer: zaterdag 18 mei en zaterdag 15 juni (09.00 – 13.00)

Waar: Novel-T, Hengelosestraat 500 in Enschede

Kamer van Koophandel: ‘Een eigen bedrijf starten’ - Zwolle

Het Ondernemersplein van de Kamer van Koophandel heeft het hele jaar door evenementen op de planning staan die in het teken staan van ondernemen, maar voor starters is de workshop ‘Een eigen bedrijf starten’ – de naam verklapt het al een beetje – uitermate geschikt. Tijdens deze sessie worden in een dagdeel de belangrijkste zaken rondom het starten van een bedrijf besproken. Aan de hand van theorie en praktijkervaring geven ze je meer inzicht in het ondernemerschap. Tijdens en na afloop van het evenement is het mogelijk om jouw prangende vragen te stellen aan de KvK-adviseur.

Wanneer: woensdag 12 juni (09.30 – 12.30)

Waar: Kamer van Koophandel, Govert Flinckstraat 1, Zwolle

Kosten: €50

Saxion: finale Junior Startup Challenge - Enschede

De Junior Startup Challenge is een ondernemerscompetitie voor middelbare scholen. Tijdens deze challenge strijden havo- en vwo-leerlingen van het Bonhoeffer College, Twents Carmel College Oldenzaal en Twickel College Hengelo om de titel ‘Beste Junior-ondernemer van de regio’. In drie maanden tijd krijgen ze van ervaren ondernemers en coaches van Saxion Centrum voor Ondernemerschap workshops en trainingen op het gebied van o.a. businessmodellen, financiering en pitchen. Een vakkundige jury met ondernemers uit de regio bepaalt uiteindelijk, tijdens de finale op 27 juni, wie de hoofdprijs wint. Doe inspiratie op bij de nieuwe generatie ondernemers!

Wanneer: donderdag 27 juni (19.30 – 22.30)

Waar: START!bySaxion, Ariënsplein 1-300, Enschede

Kosten: gratis

Ondernemers in bedrijf: 'Geld is geen issue' - Deventer

Ondernemers in Bedrijf organiseert de workshop 'Geld is geen issue' voor de ondernemers die moeite hebben met de financiële kant van een eigen bedrijf. Waarom gaat het de ene ondernemer zo goed af en de andere totaal niet? Ze leren je de drie grootste fouten die ondernemers op dit gebied maken en vertellen over de 'geldblauwdruk', die een belangrijke rol speelt. Afsluitend is er - niet geheel onbelangrijk - een netwerkborrel.

Wanneer: dinsdag 21 mei (19.00 - 22.00)

Waar: voormalig Hegius Gymnasium, Hofstraat 14, Deventer

ROZ-groep: 'Van idee naar Sociale Onderneming' - Enschede

Ben jij een ondernemer met een maatschappelijke missie? Dan past deze driedelige training, verzorgd door experts op het gebied van sociaal ondernemen, perfect bij jou. Hier leer je alles over sociale businessmodellen, waardepropositie, pitchen en de overheid als businesspartner. Uiteindelijk ga je naar huis met een businesscase en kun je aan de slag met jouw sociale onderneming!

Wanneer: woensdag 5 juni, 19 juni & 10 juli 2019 (19.00 - 22.00)

Waar: Spinnerij Oosterveld, Richtersbleek Zandvoort 10, Enschede

Saxion: finale Saxion Ondernemers Award - Enschede

Tot slot een evenement waar niet per se kennis wordt gedeeld, maar waar wel een hoop inspiratie te halen valt: de finale van de Saxion Ondernemers Award. Deze ondernemerscompetitie vindt dit jaar voor de tiende keer plaats. Na drie rondes te hebben overleefd, zijn er uiteindelijk negen finalisten overgebleven die strijden om de winst: vier in de categorie START! en vijf in de categorie GESTART!. Welke ondernemers (in spé) gaan ervandoor met de felbegeerde awards?

Wanneer: woensdag 5 juni (19.30 – 22.30)

Waar: Wilminktheather, Wenninkgaarde 40-42, Enschede