studenten westfriesland
Studentenleven

Saxion-studenten brengen West-Friesland in kaart voor Noord-Hollands Dagblad

Twee volledige pagina’s van het Noord-Hollands Dagblad gevuld met tekst, foto’s en een zelfontworpen kaart over hun Stadslab-opdracht: Saxion-studenten Rosalie, Jelle, Rick en Leon kregen het afgelopen maand voor elkaar. Zij brachten letterlijk in kaart hoe de regio West-Friesland zich in de toekomst zal uitbreiden.

“We hebben voor het Noord-Hollands Dagblad gevisualiseerd hoe die regio er over pakweg 25 jaar uit zal zien,” vertelt Rosalie over de StadsLAB-opdracht, die de studenten Stedenbouwkundig Ontwerpen en Ruimtelijke Ordening en Planologie uitvoerden in opdracht van journalist Martin Menger. “In eerste instantie zijn we begonnen met onderzoek naar de verschillende gemeentes in het gebied, de laatste ontwikkelingen, toekomstige trends en belangrijke cijfers omtrent woningbouw, toerisme, natuur en bedrijvigheid.” Ook brengen de studenten een bezoek aan West-Friesland.

Krantenartikel

“Daarna zijn we per onderwerp gaan kijken hoe het gebied zal veranderen in de toekomst,” gaat Rosalie verder. “Dit hebben we gevisualiseerd door middel van een kaart. Hierin zijn de plannen verwerkt die al vast staan en de plannen die nog gaan komen. We hebben hiervoor veel contact gehad met gemeenten en de agrarische organisatie LTO West-Friesland.” De kaart wordt eind augustus verwerkt in een twee pagina’s groot krantenartikel.

(tekst gaat verder onder de kaart)

Kaart stadslab west-vriesland

Trots

“Ik denk dat voor onze groep de reis naar West-Friesland het leuks was. Het was heel interessant dat Martin ons meenam het gebied in en we kregen echt een warm welkom in Hoorn.” Ook zijn de studenten blij met het resultaat. “Uiteindelijk zijn we stiekem allemaal een beetje trots op het krantenartikel.”

Klik hieronder op het plaatje om het artikel te lezen

0001-2.jpg
Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.