Corporate

Jong en oud maken kennis met techniek op Saxion Technology Day

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Dansen met robots, rijden in een elektrische rolstoel en vingerafdrukken analyseren: honderden belangstellenden bezochten afgelopen zaterdag de Saxion Technology Day in Enschede.

De Technology Day is onderdeel van het landelijke Weekend van de Wetenschap en vindt elk jaar plaats op de eerste zaterdag van oktober. Met behulp van enkele Saxion-lectoraten, -opleidingen en partnerbedrijven maken jong en oud kennis met de verschillende vormen van de hedendaagse techniek.

Waar de bezoekers op het Saxion-plein onder meer raketten mochten lanceren en megazeepbellen konden maken, was er binnen in het hoofdgebouw onder andere de mogelijkheid om hout te snijden met een laser, hydropleisters te maken, een parcours af te leggen met een elektrische rolstoel en een plaats delict te bezoeken. Ook waren de studententeams van Solar Team Twente, Solar Boat Twente, Electric Super Bike Twente en Green Team Twente aanwezig.

Jolande Hellenkamp, coördinator Saxion Technology Day

“Wat we doen is techniek promoten onder het brede Twentse publiek en dan met name onder de kinderen,” vertelt Jolande Hellenkamp als coördinator van de Saxion Technology Day. “Er is nog steeds een tekort aan technisch personeel in Twente, dus we hopen dat ze hier straks een baan in ambiëren. Het is geweldig om te zien dat al deze enthousiaste kinderen met hun ouders naar Saxion zijn gekomen om de hele dag proefjes te doen en workshops te volgen.”

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.