Studiereis Londen
Ondernemerschap

Studiereis Londen van minorstudenten ‘Startup Ondernemer’

Leestijd Minuten

Eind november gingen studenten en docenten van de minor Startup Ondernemer op studiereis naar Londen. De week stond in het teken van ondernemerschap én Londen natuurlijk!

Onderwijs & ondernemerschap
Allereerst bezochten ze de Westminister University. Na een rondleiding op de campus van het Creative Entrepreneurship Centre en de Business School, volgden de studenten de lessen Business Analytics en Innovation and Design Thinking, samen met de Engelse studenten. Vervolgens was het tijd voor een BP-businessgame (een soort monopoly). Een perfecte manier voor de studenten om elkaars ondernemerschapsskills te leren kennen. Ondertussen spraken de docenten met elkaar over het uitbouwen van de onderlinge samenwerking, voor het gebruikmaken van elkaars kennis en ervaring.

Startups
De studenten en docenten leerden ook succesvolle startups kennen, zoals ApTap (Billmanagement) en Archipelago (digitalisering voor het verzekeringswezen). Het contact met dit laatste bedrijf verliep via Bjorge Staijen, een alumnus van Saxion die voor Archipelago werkt vanuit de incubator in Enschede. De startup is gevestigd op een prachtige locatie midden in Londen (‘Bank’).

Beurzen, training & event
Sommige studenten bezochten een interessante beurs in de grote beurshal ExCel London, om te netwerken en ideeën op te doen. Twee studenten volgden op uitnodiging de training ‘How to make your business famous through PR’ bij de Virgin StartUp van Richard Branson. Tot slot bezocht de groep het event Inclusion en Diversity van de Westminster Universiteit, met het thema Ondernemerschap. De docenten brachten een bezoek aan de Google Startup en TechHub. Een soort incubators of workspaces waar honderden startups zijn gehuisvest.

Inspiratie
Duidelijk is dat Londen ‘barst’ van ondernemerschap en dat door de gigantische huurprijzen hele creatieve oplossingen zijn bedacht voor de huisvesting van startups, die elkaar als vanzelf gaan helpen en kennis en ervaring delen.

Volg ook de minor Startup Ondernemer
Ben jij geïnteresseerd in ondernemerschap en wil je ook zo'n studiereis maken? Volg dan de Saxion-minor Startup Ondernemer!

Studiereis Londen