Marjolein VIVA-award

Saxion-lector Marjolein den Ouden wint VIVA400-award

Marjolein den Ouden van het lectoraat Technology, Health & Care heeft donderdagavond de VIVA400-award gewonnen in de categorie Techtalenten. De lector ontving deze prijs, die in het leven is geroepen voor de meest inspirerende en succesvolle vrouwen van Nederland, in Hotel Arena in Amsterdam.

Begin november werd bekend dat vier Saxion-studenten en -medewerkers waren genomineerd voor een VIVA400-award: Bedrijfskunde-student Anouk Tanke in de categorie Zakenwonders en lector Willeke Slingerland en docent/onderzoeker Eliza Bottenberg (Smart Functional Materials) in de categorie Wereldverbeteraars. Marjolein den Ouden werd dus genomineerd in de categorie Techtalenten.

Technologie toegankelijk maken

Uiteindelijk ging Marjolein er in haar categorie met de winst vandoor. Ze werkt als lector Technology, Health & Care en practor zorg en technologie bij het ROC van Twente samen met studenten, docenten, onderzoekers en zorgprofessionals om het gebruik van technologie in de gezondheidszorg laagdrempelig en toegankelijk te maken. Een grote uitdaging met een belangrijk maatschappelijk doel. Mede daardoor was de jury onder de indruk van de impact die zij met haar projecten heeft op de samenleving.

Inspirerend

"Ik ben heel erg blij," vertelt Marjolein de volgende ochtend, met de award in haar handen. "Ik wist natuurlijk dat ik op de shortlist stond, maar dat ik zou winnen had ik niet verwacht. Het was een hele mooie avond en het was vooral inspirerend om al die vrouwen één op één te spreken. Deze prijs motiveert om door te gaan met de weg die we met het lectoraat zijn ingeslagen."