WhatsApp Image 2019-12-14 at 13.06.49 (2).jpeg

Studenten ondersteunen Duurzaamheidscentrum Deventer bij grote opening

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Hoe kun je je huis energiezuiniger maken? En hoe kun je als bedrijf duurzaam ondernemen? Met die vragen kunnen inwoners en bedrijven straks terecht bij Duurzaamheidscentrum Deventer. Op 8 februari is de grote opening en studenten van het Honours Programme ‘Natural Leadership’ moeten ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk mensen op afkomen.

Het is belangrijk dat de wereld duurzamer wordt, vindt Aron Uneputty, vierdejaarsstudent Chemie en student van het Honours Programme. “En de Nederlander probeert wel te verduurzamen,” vertelt hij, “maar het is vaak onduidelijk wat je precies kunt doen. Duurzaamheidscentrum Deventer probeert samen met zijn partners zoveel mogelijk informatie beschikbaar te stellen en het zo leuk mogelijk te maken om duurzaam te leven. Ook laten ze zien wat de gemeente en de verschillende wijken van Deventer al doen. Alles is te vinden in één centrale omgeving. Dat maakt het toegankelijk voor de mensen en laat zien dat het niet zo moeilijk is om te veranderen.”

Basisschoolleerlingen interviewen ouderen

Samen met zijn medestudenten probeert hij de opening van het centrum zo goed mogelijk te promoten. “Het is de bedoeling dat wij de volledige marketing van de opening op ons nemen. We hebben posters gemaakt en verspreid door Deventer en hebben een contentkalender gemaakt voor Instagram, Facebook en LinkedIn. Ook hebben we een filmpje opgenomen waarbij basisschoolleerlingen volwassenen interviewen op de markt met de vraag hoe zij de planeet doorgeven aan de jongere generatie.”

Feestelijke opening

Op zaterdag 8 februari is het zover, van 13.00 uur tot 17.00 uur in de stadsetalage van het stadhuis: onder meer milieu-activiste Marjan Minnesma geeft een lezing over klimaatverandering, middelbare scholieren gaan in debat met gemeenteraadsleden, het filmpje wordt getoond en wethouder Carlo Verhaar verzorgt de feestelijke opening. “Ik ben heel benieuwd,” vertelt Aron. “We werken hier twee maanden lang naartoe, je praat er met veel mensen over en dan is het leuk om te zien hoe het nou echt gaat worden.”

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.