terrein
Studentenleven

Het Saxion-festivalterrein, daar wil je (online) bij zijn!

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Het was even schakelen, maar dit jaar vindt de introductieweek voor eerstejaarsstudenten plaats op het digitale festivalterrein van Saxion. Met onder meer een feesttent, een foodcourt en misschien wel een fysiek terras kunnen studenten naast informatie inwinnen ook de digitale sfeer proeven.

Van maandag 24 augustus tot en met donderdag 27 augustus zal de homepage van de Saxion-website volledig in het teken staan van het introductiefestival. Waar tussen 10.00 uur en 14.00 uur de opleidingen op hun eigen manier een kennismaking zullen organiseren voor klasgenoten en studieloopbaanbegeleiders, kunnen alle studenten de rest van de week samen met hun buddygroep vanuit hun luie stoel een feestje bouwen op het festivalterrein én zich laten informeren over alle belangrijke zaken rondom studeren.

Academieplein

Zo maken de studenten op het academieplein kennis met de verschillende academies. Elke academie heeft daar een eigen tent, waarin studenten filmpjes kunnen kijken, de studieverenigingen kunnen leren kennen en sfeer kunnen proeven bij de academie.

Eerste Hulp Bij Onderwijs

Ook aanwezig op het festivalterrein: de EHBO-tent. Oftewel, de Eerste Hulp Bij Onderwijs. Hier krijgen de studenten per stad hulp bij het zoeken naar studenten- en sportverenigingen, de mooiste kamers en de leukste hotspots. Ook is hier algemene informatie te vinden, bijvoorbeeld over de verschillende systemen waarmee de studenten gaan werken, de studentenbalie of het aanschaffen van boeken.

Feesttent

Een festival is natuurlijk geen festival zonder muziek en dus mag de feesttent niet ontbreken. Hier vinden de studenten de speciaal samengestelde Spotify-lijst en de aftermovies van de afgelopen jaren. Aan het eind van de week sluiten de dj’s het festival knallend af via een livestream.

Speeltuin

In de speeltuin kunnen studenten meedoen met allerlei activiteiten, zoals een pubquiz en een bingo. Mochten ze daarna honger krijgen, is ook daar aan gedacht! Bij het foodcourt kunnen de studenten via diverse restaurants eten én het bijbehorende biertje bij hun thuis laten bezorgen.

Saxion-terras?

Saxion hoopt ook een klein onderdeel van de introductie fysiek te laten plaatsvinden. Het idee is om een Saxion-terras te realiseren op het eigen terrein en momenteel wordt verkend wat hierin de mogelijkheden zijn. Beloven kunnen we nog niks, maar ook zonder het terras zijn alle ingrediënten aanwezig voor een spetterende introductie!

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.