Meisje met map in haar hand

Starten met je voltijd studie? Startersinfo!

Welkom bij Saxion, leuk dat je bij ons komst studeren! Na de zomer is het zo ver, je eerste lesdag, spannend! Je bent vast al nieuwsgierig naar wat je allemaal kunt verwachten en waar je allemaal rekening mee moet houden.

Er komt veel op je af, maar op saxion.nl/startersinfo vind je alle informatie die jij nodig hebt om goed voorbereid aan je studie bij Saxion te beginnen.

Boekenlijsten en roosters

Een goede voorbereiding is het halve werk, en dit geldt ook zeker voor jouw start op het hbo! Zorg voor je begint dat je alle boeken in huis hebt die je nodig hebt tijdens je studie. De boekenlijsten vind je op de website van studystore. Selecteer jouw vestiging, kies een periode, zoek naar jouw favoriete opleiding en bestellen maar!

Heb je je boeken in huis, dan kun je natuurlijk niet wachten om te beginnen. Je rooster vind je vanaf eind augustus op Xedule, MijnSaxion of in de Saxion-app.

Studeren en kennismaken met Saxion in coronatijd

Nu je gaat studeren terwijl er nog allerlei coronamaatregelen zijn, vraag je je misschien wel af hoe dat straks in september allemaal gaat. Kun je bijvoorbeeld wel naar Saxion toe, heb je een speciale laptop nodig om thuis te studeren? Je vindt de antwoorden op jouw vragen op de speciale startersinfo pagina.

Ben je benieuwd hoe het nu in de Saxion-gebouwen is? Bekijk dan deze video!

Om de kennismaking met je medestudenten hoef je je geen zorgen te maken. De introductieweek vindt dit jaar online plaats op Saxion’s eigen digitale festivalterrein! Huh, online?! Jazeker! Het online festivalterrein is the place to be waar je kennismaakt met Saxion en je medestudenten. Je komt als eerstejaarsstudent in een (buddy)groep waarin je deelneemt aan gezellige activiteiten. Ga er maar goed voor zitten, zorg dat je wifiverbinding top is. Want zoals beloofd, dit festival zit vol verrassingen!

Haal het meeste uit je studie

Wil je tijdens je studie het beste uit jezelf halen en goede resultaten neerzetten of heb je ondersteuning nodig bij een ondersteuningsvraag, dan kun je gebruik maken van de voorzieningen van Saxion en het StudieSuccesCentrum om zo succesvol mogelijk te studeren. Van online coaching en individuele begeleiding tot trainingen en workshops over persoonlijke ontwikkeling, effectief studeren, taal en studiekeuze en van carrière tot sport en cultuur.

Buiten de deuren van Saxion

Natuurlijk is je studie belangrijk, maar waarschijnlijk ben je ook wel benieuwd naar alles er omheen: wonen, werken, sporten, uitgaan en het verenigingsleven. Zowel in Enschede, Deventer als Apeldoorn hoef je niet bang te zijn dat je je zult vervelen als je even niet met je studie bezig hoeft.

Terrasje hier, festivalletje daar, volop mogelijkheden dus om het echte studentenleven te ervaren!

Wil je weten wat je allemaal in jouw studentstad kunt beleven? De Student Creators gingen al op onderzoek uit. Je checkt het hieronder in de video's!

Tot snel!

Zo, je weet nu alles wat je moeten weten om goed voorbereid aan je studie bij Saxion te beginnen.
Maar het is eerst tijd om te ontspannen, wij wensen jou dan ook een hele fijne zomer toe!

Volg ons nog wel even via YouTube, Facebook en Instagram. Deze zomer posten we daar diverse leuke video’s over je start bij Saxion. De eerste video staat al live, check it out!

Wij kunnen niet wachten om je in september te ontmoeten, tot snel!

Ga naar Startersinfo en vind alle info voor jouw start bij Saxion!

Direct naar Startersinfo