ingang saxion enschede
Corporate

Saxion organiseert walkthrough diplomering

Leestijd Minuten

Een diplomering markeert het einde van een studie. Ook dit jaar organiseert Saxion een feestelijk afscheidsmoment, in lijn met de geldende RIVM richtlijnen; een walkthrough diplomering. Samen met twee gasten komt de afstudeerder zijn of haar diploma al lopend door het Saxion gebouw ophalen, met langs de route een aantal feestelijke momenten.

De walkthrough begint met een video van de Academie directeur; een persoonlijke felicitatie en een vooruitblik naar het moment waarop het diploma na jaren van hard werken in ontvangst zal worden genomen. Bij de hoofdingang van Saxion ligt de rode loper klaar voor de afstudeerder met maximaal twee gasten. Met een welkomstdrankje worden zij welkom geheten door medewerkers van de academie en is het eerste proost moment een feit. Daarna vervolgen zij hun route naar een feestelijk aangeklede ruimte voor het officiële moment; de ondertekening en het in ontvangst nemen van het diploma. Docenten en medewerkers zorgen voor een persoonlijke ontvangst en begeleiding. Bij het verlaten van de ruimte ontvangen de gediplomeerden een borrelbox en lopen zij verder naar de ‘I’m ready for a Smart World-fotowand’ voor een mooie foto. Hiermee eindigt de walkthrough diplomering; borrelen gebeurt thuis.

Saxion is blij dat ze haar afstudeerders op deze manier toch feestelijk kan uitzwaaien. Directeur Sander Reinderink van de Academie Financiën, Economie en Management: ‘Afstuderen is een belangrijk moment. Je markeert het einde van je studie en maakt je klaar voor een volgende fase in je leven. Of dat nu doorstuderen of werken is. We hebben onze vierdejaars gevraagd wat voor hen nu belangrijk is. Hieruit bleek duidelijk dat zij belang hechten aan een diploma uitreiking aan het eind van het studiejaar, dat het een feestelijk moment is en dat zij dierbaren mogen meenemen. Deze wensen hebben we als uitgangspunt genomen en hieruit is de walkthrough diplomering ontstaan. Alle academies zijn enthousiast en gaan er een feestje van maken voor hun afstudeerders.’

De walkthrough diplomeringen vinden plaats tussen 3 en 17 juli. Bij uitzondering kan een opleiding kiezen voor een online diplomering, bv. voor internationale afgestudeerden die in het buitenland verblijven.