Klant aan het woord: yes tech careers

Klant aan het woord: yes tech careers

Er is een groot tekort aan technisch personeel. Daarnaast ontstaat in de huidige hightech wereld steeds meer behoefte aan tech professionals die ook de nodige ‘moderne skills’ in huis hebben. Op die behoefte speelt detacheringsbureau yes tech careers in. In samenwerking met bureau Kennistransfer de Academie Mens en Arbeid (AMA), stelden zij een ontwikkelprogramma samen, waarmee de deelnemers vanuit een bredere visie binnen tech bedrijven inzetbaar zijn. Het resultaat is een programma waarmee technische professionals van de toekomst worden opgeleid.

‘Lean’ en multidisciplinair

yes tech careers is vorig jaar door Robert Zweers en John Hutten opgericht. Robert: “Het is algemeen bekend dat techneuten vooral vakinhoudelijk sterk zijn. Maar technologie maakt van steeds meer bedrijfsprocessen onderdeel uit. Je wilt dus dat ze de vertaalslag naar verschillende bedrijfsprocessen en afdelingen kunnen maken. Bedrijven willen graag tech professionals die ‘lean’ denken en multidisciplinair aan projecten kunnen werken. De mensen die wij werven, komen meteen bij ons in vaste dienst. Wij detacheren ze naar onze klanten en parallel daaraan volgen ze het ontwikkelprogramma.”

Snel schakelen

Saxion Kennistransfer AMA wist een programma op maat samen te stellen. Antoinette Tanke, docent en ontwikkelaar bij de AMA: “We hebben snel kunnen schakelen, omdat het curriculum van de AMA de afgelopen jaren volledig vernieuwd is. Dat hebben we mede gedaan, omdat we het onderwijs zo goed mogelijk op de praktijk willen laten aansluiten. Dus het onderwijsmateriaal was er. Daaruit hebben we de relevante onderdelen voor dit programma geselecteerd en tot een ontwikkeltraject van een jaar omgevormd. De eerste lichting die in september 2020 van start gaat, volgt maandelijks een ontwikkeldag op een externe locatie in Dalfsen. Daarnaast werken ze bij het betreffende bedrijf waarvoor ze gedetacheerd zijn.”

Vissen in de vijver

Robert: “Met het ontwikkelprogramma streven we ernaar, dat de tech professional niet alleen vandaag van waarde is, maar ook in de toekomst. Daarmee onderscheiden we ons van andere technische detacheerders. Het is onze missie om op deze manier ook echt een toegevoegde waarde te kunnen creëren. We zijn ervan overtuigd dat er binnen nu en vijf jaar grote veranderingen voor tech professionals op stapel staan. Met die ontwikkeling lopen we nu net 1 of 2 stappen vooruit. De samenwerking daarin met Saxion is bijzonder prettig en vooral snel verlopen. We hebben een prachtig programma opgetuigd, waarmee we bedrijven echt iets extra’s kunnen bieden.”

Ook een eigen ontwikkeltraject vormgeven? Neem contact op met Trea van der Vecht, business developer:
Telefoon: 06-45594378, mail: t.vandervecht@saxion.nl