Figuur4.jpg
Organisatie

Studentenopdracht geeft inzicht in stand van zaken circulair bouwen bij gemeenten

Leestijd Minuten

Het lectoraat Duurzame Leefomgeving treedt regelmatig op als opdrachtgever voor studentenopdrachten bij verschillende opleidingen. Zo werd voor het tweedejaars vak Circulair Bouwen van de opleiding Bouwtechnische Bedrijfskunde een groep studenten ingezet om te onderzoeken wat de stand van zaken is voor circulair bouwen in verschillende gemeenten.

Het resultaat van dit onderzoek moest door de studenten worden gepresenteerd in de vorm van een infographic. Door deze opdracht verkreeg het lectoraat interessante inzichten in projecten en organisaties in de gemeenten Apeldoorn, Deventer, Hengelo, Olst-Wijhe, Rijssen-Holten, Arnhem, Enschede, Tubbergen, Almelo en Hardenberg.

Tien gemeenten en dus zijn er ook tien infographics beschikbaar. Op deze pagina vind je een selectie. Opvallend was dat in de meeste gemeenten wel degelijk een circulair voorbeeldproject en meerdere bedrijven te vinden zijn die hun rol willen pakken om tot een circulaire economie te komen. Maar zeker nog niet elke gemeente heeft zelf goed op de rit wie het aanspreekpunt qua circulariteit of circulair bouwen is, wat de punt op de horizon op dit gebied moet zijn en hoe ze daar moeten komen. De onderzoekslijn Circulair bouwen van het lectoraat Duurzame Leefomgeving zet graag haar kennis en netwerk in om deze gemeenten hierbij te helpen.

Infographic - circulair bouwen 1.jpg Infographic - circulair bouwen 2.jpg Infographic - circulair bouwen 3.jpg Infographic - circulair bouwen 4.jpg