Robothond

Mechatronica met Robot LUCI en Firebot aanwezig op ERF 2022 Rotterdam

Leestijd Minuten

Tijdens de beurs European Robotic Forum/ERF 2022 in Rotterdam was de afdeling Mechatronica van Saxion aanwezig met een aantal robots.

Robot Luci en Firebot

De presentatie op ERF 2022 was een samenwerking tussen het lectoraat Unmanned Robotic Systems en Tech For Future

Robot LUCI

Een robothond die in elke omgeving kan navigeren. De robot is gebaseerd op het Boston Dynamics Spot.

•  Navigeert in elke omgeving, inclusief obstakels en trappen.
  • Open source en modulair ontwikkeld door Robot Operating System (ROS) integratie.
  • Uit te breiden met een breed scala aan sensoren.
  • Eenvoudig integratie met andere software door gebruik te maken van het Robot Operating System (ROS).

FIREBOT

• Een brandweer robot die helemaal zelfstandig zijn weg kan vinden in brandende gebouwen vol met rook. Deze robot maakt gebruik van thermische camera’s om zijn positie te bepalen.
  • Eerste brandweerrobot die een real-time 3-D omgeving in kaart kan brengen op basis van thermische beelden.
  • Getest in brandende omgeving.
  • Ontwikkeld in samenwerking met de brandweer.

brandweerrobot