Erasmus + Aarhus

Ontwikkeling Agent-Based Modelling in Aarhus

Voor een EU-project (Erasmus+) waarbij onderwijsmateriaal voor Agent-Based Modelling (ABM) for Archaeologists zal worden ontwikkeld zijn Jeroen Linssen (lectoraat Ambient Intelligence / Opleiding HBO-ICT) en Ronald Visser (Lectoraat Sustainable Areas and Soil Transitions / Opleiding Archeologie) naar Aarhus geweest. Op 23 en 24 mei hebben zij daar gesproken over het project met de verschillende partners: Landward ResearchAarhus Institute of Advanced Studies en Universiteit Leiden, Faculteit der Archeologie. Tijdens deze bijeenkomst is besproken welke zaken zullen worden ontwikkeld en wanneer dit zal worden uitgevoerd. Vanuit Saxion leveren wij vooral expertise op het gebied van onderwijs en ABM vanuit andere disciplines dan de archeologie. De interdisciplinaire en internationale benadering van dit project vormt een mooie aanvulling op de bestaande opleidingen en vergroot de kansen van onze studenten op de arbeidsmarkt.