Header-Minorensite-980x380.jpg

Een minor volgen bij Saxion? Dit is het aanbod!

Leestijd Minuten

Volg jij komend studiejaar een minor? Oriënteer je nu op het aanbod van Saxion. Lees welke tips wij voor je hebben en kies zo een minor die bij jou past!

Wat is een minor?
Even terug naar de basics: een minor is een verplicht half jaar onderwijs naar keuze, van 30 studiepunten (ects). Een minor kan je dus eigenlijk zien als een kans op nieuwe inzichten en je geeft jouw eigen kleur en invulling aan je studie. Dat is bijvoorbeeld belangrijk als je later gaat solliciteren. Zo kun je jezelf onderscheiden en laat je zien waar jouw interesses liggen.

Bij Saxion kun je uit heel veel verschillende minoren kiezen. Van hele breed georiënteerde minoren zoals algemene ontwikkeling, of creatief probleem oplossen, tot hele specifieke minoren waarmee je echt de diepte ingaat op jouw vakgebied. De keuze is reuze!

Wanneer volg je een minor?
Je volgt een minor meestal in je derde of vierde studiejaar. Om te kunnen starten met je minor moet je je propedeuse gehaald hebben. Als er specifieke toelatingseisen zijn voor de minor die je wilt volgen, moet je bovendien vooraf aantonen dat je hieraan voldoet. Een minor start altijd in september (kwartiel 1-2) of in februari (kwartiel 3-4). In dit half jaar ben je fulltime bezig met de minor, te vergelijken met een stage.

Welke minoren zijn er bij Saxion?
Bekijk hier ons complete minorenaanbod. Je vindt niet alleen inhoudelijke informatie over de ruim 100 Saxion-minoren, maar ook de gegevens van alle contactpersonen. Je kunt dan rechtstreeks contact opnemen voor meer informatie en vragen. Handig!

Hulp nodig bij jouw minorkeuze?
Het kan zijn dat je er niet helemaal uitkomt of dat je twijfelt tussen verschillende minoren. Lees hier onze tips voor hulp bij minorkeuze.

Student van een andere hogeschool? Ook dat kan!
Studeer je aan een andere hogeschool? Ruim 90 Saxion-minoren staan ook open voor studenten van buiten. Bekijk het allemaal hier en zie direct of je de minor van jouw keuze kunt volgen.

Aanmelden vanaf 13 maart
Vanaf maandag 13 maart 19.00 uur kun je je aanmelden voor de minoren die starten in september 2023. Je kunt je tot en met 26 mei aanmelden voor een Saxion-minor. Op saxion.nl/minoren lees je ook hoe de aanmelding in zijn werk gaat.

Make up your minor en kies voor een minor bij Saxion!