INTRO Apeldoorn 2023.jpeg

Recap INTRO 2023: nieuwe studenten delen hun highlights

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Het zit er weer op, de INTRO van 2023. Voor vele eerstejaars betekende deze week het begin van hun studententijd. Een ontzettend intensieve week met talloze nieuwe indrukken, een nieuwe school, nieuwe stad en nieuwe mensen om je heen. Vanaf vandaag begint het reguliere studentenleven; hét perfecte moment om nog even terug te blikken op vorige week.

Enschede

Eerstejaars studenten in Enschede konden elkaar en de stad leren kennen tijdens tal van activiteiten. Een grote groep aankomende studenten meldde zich om mee te doen en hebben de stad gevuld met een frisse energie. Zo ging tijdens het INTROconcert het dak eraf met optredens onder andere Flemming. Door de logees werd er vervolgens geslapen in de Pathmoshal en daar kwam RTV Oost een kijkje nemen bij de ontwakende feestgangers. Op donderdag werd er uitgeslapen bij het zwembad.

Fabiën, student Creative Business in Enschede

Fabiën is eerstejaars student Creative Business in Enschede en deelt haar ervaring van de INTRO: ‘De activiteit die ik het leukst vond van de INTRO was de Crazy 88. Tijdens deze activiteit deden we allemaal opdrachten door de stad heen samen met onze groep. Ik vond dat het leukst, omdat iedereen meedeed ook al kenden we elkaar niet. Daarnaast vond ik ook de kroegentocht erg leuk. Zo leer je namelijk het uitgaansleven in Enschede een beetje kennen. Ik vond het heel gezellig om de INTRO mee te maken, zoiets maak je niet vaak mee. Iedereen zei ook wel dat dit de leukste week is van je studie, dus ik had hoge verwachtingen. Gelukkig viel het niet tegen. Met de INTRO is het gemakkelijker vrienden maken dan op school zelf.’

Fabiën.JPG

Deventer

Van foodtruckfestival, De Hip tot het Grote Kick Off-concert, in Deventer was het de hele week feest. Tijdens Deventer Blaast Op stormden studenten fanatiek over het hindernisparcours voor de felbegeerde titel. Overnachten konden studenten op de Deventer Stadscamping aan de overzijde van de IJssel, waar zelfs de zon zich af en toe liet zien.

Elske, student Pabo in Deventer

In Deventer is de rust wedergekeerd, maar we blikken met Pabo-studente Elske nog even terug op haar ervaring: ‘Ik heb de hele INTRO gevolgd met mijn groepje en papa en mama. De stad Deventer was voor mij niet nieuw, maar de school en mensen natuurlijk wel. Ik vond de feestjes na het eten op Saxion het leukste. Die feestjes duurden tot negen uur en er was dan goede muziek. Ik trok eerst veel op met mensen die ik al kende, maar iedereen ontmoette wel een paar andere studenten die zich weer bij ons voegden. Zo heb ik toch heel veel nieuwe mensen ontmoet. Het is fijn dat ik van tevoren op deze manier mijn nieuwe klas heb leren kennen. De INTRO was veel groter en heftiger dan ik had gedacht, maar ik vond het een heel goed begin van het schooljaar!’

Elske.JPG

Apeldoorn

Tijdens de INTRO in Apeldoorn werd er gepoold en gebowld. Gelukkig ging het er niet alleen maar serieus aan toe. Er werd veel gelachen en gefeest. Feesten deden ze in Apeldoorn tijdens het INTROfeest bij Gigant, in de binnenstad bij verschillende kroegen en tijdens de pizzaparty en pub quiz. Na het feesten konden studenten slapen bij StayOkay. Ook werd er gebarbecued en konden de INTRO-groepen elkaar herkennen aan hun zelf versierde shirts.

En nu aan de bak

Als het aan deze studenten ligt, was de INTRO van 2023 een groot succes. Een heftige week waarvan de deelnemers afgelopen weekend even rustig konden bijkomen. En vanaf vandaag mag iedereen aan de bak om te zorgen dat er tijdens het studentenleven ook studiepunten worden gehaald.

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.