Electric Superbike Twente.jpg

Electric Superbike Twente

Lees hier artikelen rondom het studententeam van Electric Superbike Twente, het studententeam van Universiteit Twente en Saxion. Hun missie? Een zo sterk en betrouwbaar mogelijke elektrische motor te bouwen.

Alle artikelen in Electric Superbike Twente

Electric Superbike Twente.jpg Studentenleven

Electric Superbike Twente komt met innovatief batterijwisselsysteem in elektrische motor

Hij is felrood en ziet er razendsnel uit. Studenten van Electric Superbike Twente presenteerden dinsdag hun nieuwe elektrische motor, de Vector-ST. Het verschil met zijn voorgangers? De Vector-ST beschikt over een innovatief batterijwisselsysteem.

Electric Superbike Twente onthult nieuw batterijwisselsysteem voor elektrisch racen Studentenleven

Het studententeam Electric Superbike Twente onthulde op woensdag 22 februari het nieuwste ontwerp voor de vijfde elektrische racemotor van het team. Het team, bestaande uit studenten van de Universiteit Twente en hogeschool Saxion, begon in september 2022 met het ontwerp van de volgende generatie elektrische racemotor. De grootste verandering in het nieuwe ontwerp is een batterijwisselsysteem.

FutureFactory SaxionTV

Twentse studententeams innoveren in de Future Factory Twente: ‘Je kunt hier veel leren buiten je studie om’

Sinds medio 2022 bundelen de vijf Twentse studententeams Electric Superbike, Solar Boat, DroneTeam, RoboTeam en Green Team hun krachten in de Future Factory Twente in Enschede. Onder meer in hun gedeelde werkplaats werken technische en andere creatieve studenten samen aan de nieuwste innovaties. “Het is een mooie plaats om te laten zien wat er allemaal kan op technisch gebied.”