Green Team Twente

Green Team Twente bestaat uit studenten van de Universiteit Twente en Saxion. Lees hier alle verhalen rondom studententeam Green Team Twente!

Alle artikelen in Green Team Twente

SaxionTV

Dit is wat Creative Business-student Cynthia doet als Education Coördinator bij Green Team Twente

Creative Business-student Cynthia Poelert is Education Coördinator bij Green Team Twente en in die rol maakt ze basisschoolkinderen en middelbare scholieren enthousiast voor waterstof als energiebron. "Als je heel visueel kan laten zien: dit is de scheikundige reactie die plaatsvindt in onze auto, krijgen ze een beeld van hoe het werkt én waarom het goed is voor de natuur."

FutureFactory SaxionTV

Twentse studententeams innoveren in de Future Factory Twente: ‘Je kunt hier veel leren buiten je studie om’

Sinds medio 2022 bundelen de vijf Twentse studententeams Electric Superbike, Solar Boat, DroneTeam, RoboTeam en Green Team hun krachten in de Future Factory Twente in Enschede. Onder meer in hun gedeelde werkplaats werken technische en andere creatieve studenten samen aan de nieuwste innovaties. “Het is een mooie plaats om te laten zien wat er allemaal kan op technisch gebied.”

Green Team Twente onthult de Gemini DKS; een raceauto op waterstof Studentenleven

Green Team Twente onthult de Gemini DKS; een raceauto op waterstof

Afgelopen vrijdag heeft Green Team Twente haar nieuwe auto aan het publiek gepresenteerd. Het team van studenten is dit jaar voor het eerst bezig met het bouwen van de enige Formula Student raceauto op waterstof. Het team hoopt hiermee mensen te enthousiasmeren over de mogelijkheden van waterstof en te laten zien dat duurzame technieken allesbehalve saai hoeven te zijn.