Onderwijs & Opleiden4.jpg
Deeltijd

Dalton NDV certificaat Pedagogisch Medewerker

De praktijk van dalton in de kinderopvang is gevarieerd. In deze cursus ga je aan de slag met het (verder) verkennen van dalton en het vertalen van dalton naar jouw dagelijkse praktijk. Zo leer je steeds meer over dalton en jouw visie op dalton.

Meld je nu aan

Selecteer je startdatum en plaats naar keuze en kies 'aanmelden'.

Inschrijven voor deze cursus is momenteel niet mogelijk. Nieuwe data volgen.

• Type

Cursus

Volgt

• Studiebelasting

(reguliere route) 100 uren

• Vakgebied

Onderwijs & Opleiden

• Duur

18 maanden

• Prijs

€ 950,00

• Plaats

Deventer

Wat kun je straks?

Na het volgen van de cursus Dalton pedagogisch medewerker kun jij:

• Je visie ontwikkelen op dalton in de kinderopvang
  • Dalton in de praktijk van de kinderopvang toepassen
  • Jouw aanpak onderbouwen

Behaal een certificaat voor dalton in de kinderopvang

De gevarieerde praktijk van dalton in de kinderopvang, daar maak je in deze cursus kennis mee. Je ontwikkelt een eigen visie op dalton. Op basis hiervan onderbouw je en verbeter je jouw aanpak. Als je de cursus dalton pedagogisch medewerker met succes hebt afgerond, krijg je een officieel certificaat van de Nederlandse Dalton Vereniging (NDV).

De bijeenkomsten bestaan uit drie onderdelen:

1. Een inhoudelijke impuls op basis van de kernwaarden en/of de nieuwe ontwikkelingen binnen Dalton en kindcentra.
  2. Het zelf experimenteren in de praktijk en daarop reflecteren.
  3. Met collega's samen een bijdrage leveren aan daltonontwikkeling binnen het eigen kindcentrum of de organisatie.

Tijdens de cursus wordt een miniportfolio bijgehouden waarin de eigen daltonontwikkeling zichtbaar wordt.

Onder het kopje Inhoud staat het inhoudelijke programma van deze cursus.
De studiebelasting is ongeveer 100 uur.

Afronding

Certificering

Je ontvangt het officiële NDV certificaat voor dalton pedagogisch medewerker, wanneer je:

• bij zeven van de acht bijeenkomsten aanwezig bent geweest;
  • het portfolio met een voldoende hebt afgesloten;
  • tijdens de presentatie in de laatste bijeenkomst hebt kunnen aantonen dat je in voldoende mate aan hebben kunnen bijdragen aan de daltonontwikkeling van het kindcentrum of de organisatie.

Lesdagen en locaties

Locatie: Saxion Deventer

Deze opleiding wordt dit schooljaar niet als open inschrijving aangeboden.
Planning schooljaar 2025-2026 volgt.

Richtprijs € 950,- p.p.
Hierbij gaan we uit van minimaal 11 deelnemers.

Deze opleiding wordt ook incompany gegeven, waarbij rekening wordt gehouden met specifieke wensen. De data en locatie worden in overleg vastgesteld.

Wil je gebruik maken van termijnbetaling?

Termijnbetaling is over het algemeen mogelijk indien het cursusbedrag hoger is dan € 1.000. Hieraan zijn € 24 administratiekosten verbonden. Nadat je aanmelding is goedgekeurd ontvang je van ons een factuur met het verzoek om je cursusbedrag te betalen. Je kunt op dat moment zelf aangeven of je in termijnen wilt betalen of dat je het gehele bedrag in één keer betaalt.

Toelating en aanmelden

Toelating

Doelgroep: Pedagogisch medewerkers, die vanuit een daltonvisie kinderopvang of buitenschoolse opvang gestalte willen geven. Sterk aanbevolen voor medewerkers van kinderopvang, die bijvoorbeeld in brede school verband samenwerken met een daltonschool.

Aanmelden

Aanmelden doe je via de knop Aanmelden op deze pagina. Na aanmelding ontvang je bericht over de verdere procedure, plaatsing en wijze van betalen.

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met:
Vera Otten, daltonopleider
M: 06 82966157
E: v.m.otten@saxion.nl

Voor algemene informatie kun je contact opnemen met:
Anne-Marie de Krosse, projectcoördinatie Transfer
T: 06 82749907