Jongen leunt tegen oranje muur en lacht naar camera

Open dagen: Sportmarketing

Wil jij alles weten over deze opleiding? Neem hier alvast een kijkje bij de open dag van Sportmarketing. Check de veelgestelde vragen, duik in de ervaringen van onze studenten en lees hoe je je kunt aanmelden voor de (online) open dagen!

Online en op locatie: hoe werkt het?

Open dagen bezoeken doe je in twee stappen:

Stap 1. Volg een of meerdere opleidingsvoorlichtingen. Dit doe je tijdens de online open dagen. Stel hier al jouw vragen aan onze docenten en studenten. 

Stap 2. Kom sfeerproeven tijdens de open dagen op locatie. Hier vind je hier algemene informatie over studiekeuze om jou op weg te helpen.

Meisje met rood shirt staat voor bakstenen muur en kijkt naar camera

Check de data en kies jouw open dag!

Aanmelden
Research tussen verschillende opleidingen

De perfecte combinatie tussen passie voor sport en interesse in het vak marketing!

Lees de ervaring Alle ervaringen

Veelgestelde vragen over Sportmarketing

Sportmarketing heeft verschillende facetten. Zo kun je met sportmarketing een sport of sportbrance promoten, bijvoorbeeld als marketeer van een sportbond. Ook kun je met sportmarketing producten of merken promoten door middel van een evenement of sportsponsoring. Ook het motiveren van personen om deel te nemen aan een specifieke sport valt onder sportmarketing.

Als je de opleiding Sportmarketing afrondt, kun je op verschillende functies binnen verschillend organisaties terechtkomen. Dit kan variëren tot werken bij een bedrijf dat sportartikelen verkoopt tot aan werken bij een sportbond of sportclub, in een marketeersfunctie of accountmanagersfunctie. Je krijgt uiteindelijk een diploma Commerciële Economie, dus je kunt ook buiten de sport terecht.

In de sportmarketing is zeker een baan te vinden, aangezien steeds meer bedrijven sport gebruiken als uithangbord om hun producten of diensten aan te bieden. Als we dit gaan vergelijken met jaren geleden, zien we hierin een duidelijke groei. Daarbij groeit er vanuit het werkveld ook een steeds grotere behoefte aan sportmarketeers.

Een les bij de opleiding Sportmarketing kan er verschillend uitzien. Je gaat aan de slag met projecten waarbij je werkt aan een case vanuit de praktijk. Dit zijn echte bedrijven die met een probleem zitten, zoals goede doelen die meer donateurs willen binden of een basketbalclub die jongeren wil trekken naar thuiswedstrijden. Daarnaast bieden wij ook hoor- en instructiecolleges aan. Zo leggen we onder meer de basisprincipes van sportsponsoring uit en dien je dit als student toe te passen in bestaande sponsorcases. Zo laat je zien dat je de stof beheerst en weet waar je over praat.

Uiteindelijk ontvang je een diploma Commerciële Economie met de aantekening Sportmarketing. Dit betekent dus dat jij specifieke kennis hebt over het vermarkten van diensten en producten door middel van sport. Het verschil zit dus echt in het feit dat wij tijdens de opleiding verschillende vakken aanbieden die sport als basis hebben. Denk aan vakken als sportfan, sportsponsoring en sport & ethiek.

Stockfoto DAS.jpeg

Studieverenigingen

Zin om jouw studiegenoten beter te leren kennen? Bekijk dan de studievereniging die hoort bij jouw opleiding en meld je aan voor interessante activiteiten en gezellige feestjes!
Bekijk studieverenigingen

Video's: studeren bij Saxion

Contact opnemen?

We proberen je vragen direct te beantwoorden. Of we brengen je in contact met iemand binnen Saxion die jou verder kan helpen.