Hotspot studievereniging Balans in Deventer.jpeg
Studentenleven

Hotspot: studievereniging Balans in Deventer

Als er iets is wat studenten van de academie Financiën, Economie & Management (FEM) zijn, is het druk. Logisch dus, dat je tussen alle verslagen en tentamens door ook even wilt ontspannen. Daarvoor hoef je in Deventer Saxion niet te verlaten, want bij studievereniging Balans ben je aan het juiste adres.

Balans heeft het met een van de grootste verenigingskamers in Deventer goed voor elkaar. In deze mooie ruimte vonden ze de kerstlampjes zo gezellig staan, dat ze er nog steeds hangen. Plof vooral ook even neer op de bank, wij hebben hem zelf uitgetest en wilden er het liefste niet meer vanaf komen.

Studeren & soggen

In het thuishonk van FEM is het bestuur vaak hard aan het werk met de dagelijkse werkzaamheden, het organiseren van studiegerelateerde en leuke activiteiten en hun eigen studie. Je kunt dus rustig even komen sparren over die moeilijke opdracht. Ook heeft de vereniging  enorm veel contact met verschillende bedrijven, dus als je nog op zoek bent naar een leuke stage kun je altijd even vragen of het bestuur nog een toffe vacature voorbij heeft zien komen.

Maar het is niet alleen maar hard werken, er is zeker ook ruimte voor gezelligheid. Sinds een paar maanden heeft de vereniging een eigen koelkast en kun je als lid een lekker drankje kopen. Als je geluk hebt zijn er ook wat Grolschjes koud gezet en worden die aan het einde van de dag gebruikt voor een bescheiden borrel. Leuk om even bij te kletsen met studiegenoten en je tentamenfrustraties te delen. Heeft het bestuur zelf een slechte dag? Wij hebben vernomen dat je met een reep chocolade hun humeur direct aanzienlijk kan verbeteren.