5 tips om de HOI te overleven
Studentenleven

5 tips om de HOI te overleven

Leestijd Minuten

De HOI is de allerleukste week van het studiejaar, maar ook heel vermoeiend. Grote kans dat je op vrijdag alleen nog maar wil slapen. Daarom geeft Roxanne je 5 bruikbare tips om de HOI goed door te komen.

1. Komkommers en tomaten
    We kunnen wel zeggen dat je zo af en toe je rust moet pakken, maar waarschijnlijk sla je dat advies toch in de wind omdat je geen feestjes wilt missen. Daarom de gouden tip: komkommers en tomaten eten voor het leven. Deze groentes bevatten genoeg suiker, vocht, vitamine B en elektrolyten om essentiële voedingsstoffen aan te vullen. Bye bye hangover!

2. Neem oordoppen mee
    Slaap je in de Pathmoshal of op de stadscamping? Neem. Oordoppen. Mee. Please, doe het jezelf niet aan om zonder je geluidsblokkerende vrienden in die hal of in je tent te gaan tukken. Wees slim en bewapen jezelf tegen luidruchtige thuiskomers en slaapzakraces. Je bent me later dankbaar.

3. Nappen = life
    Als eerstejaarsstudent weet je dit misschien nog niet, maar je gaat vier (of vijf of zes, afhankelijk van hoe vaak je slaapt in plaats van studeert) jaar leven op powernaps. Begin daar tijdens de HOI maar vast mee. Even een uurtje tukken voordat je gaat feesten en dan kun je er weer tegenaan.

4. Spetter spatter spater, weg is je kater
    Als je het iets te laat hebt gemaakt of je gewoon een duf konijn voelt: ga zwemmen. Na één plons ben je weer topfit. Bovendien kun je al zwemmend de gebeurtenissen van de vorige dag bespreken en zorg je er door de fysieke inspanning door dat je niet na een week al tien kilo zwaarder bent.

5. Squeeze it like an orange
    Tijdens een week als de HOI snakt je lichaam naar wat vitamientjes. Eet daarom trouw de appel in je lunchpakket op of haal tussendoor eens een sapje als je moeite hebt om genoeg fruit te eten.

Wil je ook niks missen? Meld je dan snel aan voor de tofste introductieweek

Roxanne van Norde heeft haar geweldige studentenleven in Enschede afgesloten met een diploma van de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Ze had het zo naar haar zin bij Saxion, dat ze nu als redacteur werkt bij de Nieuwsredactie. Als ze niet aan het schrijven is, kun je haar vinden bij de hipste hotspots in town of achter de laptop om een nieuwe citytrip te plannen.