Saxion afstudeerprijs 2018
Persbericht

Valentijn Velten winnaar Saxion afstudeerprijs 2018

Leestijd Minuten

Ook bij de aanvang van het nieuwe studiejaar reikt Saxion prijzen uit voor de beste afstudeerwerkstukken in 2018. Dit jaar waren er 17 van de allerbeste afstudeerwerkstukken ingezonden, waaraan 27 studenten meewerkten.

De drie genomineerden voor het beste werkstuk waren: Sven Rodijk van de opleiding Business Economics (Academie Financiën, Economie & Management) met een werkstuk onder de titel “Quality is free, but not a gift”, Valentijn Velten van de opleiding Werktuigbouw (Academie Life Science, Engineering & Design) met de titel “Het ontwerpproces van een universeel, volautomatisch opslagsysteem voor bewerkingsmachines” en Emily Bakker van de opleiding Toegepaste Psychologie (Academie Mens en Arbeid) met “Het onderzoeken van misconcepten over programmeren bij kinderen van 8 -13 jaar”.

De jury kende de eerste prijs, een geldbedrag van 1.500 Euro, toe aan Valentijn Velten die een ontwerpproces vanaf marktonderzoeken tot en met een uitgewerkt 3D eindmodel van een opslagsysteem heeft ontwikkeld. Hij heeft onderzoek en werkstuk in opdracht van een commerciële partij gemaakt, want er is geen gestandaardiseerde automatisering van het toe- en afvoeren van materiaal en gereedschap voor bewerkingsmachines. Het is een oplossing geworden met simpele systeemelementen, waar het onderscheidend vermogen zit in de combinatie van functieoplossingen.

De tweede prijs (1.000 Euro) gaat naar Sven Rodijk en de derde prijs (500 Euro) naar Emily Bakker.