Studenten Social Work Saxion tijdens een groepsopdracht

Saxion: 25 jaar opleiden sociaal domein Euregio

Leestijd Minuten

Op donderdag 15 november wordt met de conferentie „Gestern-Heute-Morgen. Zukunft aktiv gestalten“ gevierd dat de Duitstalige deeltijdopleiding 'Social Work' bij Saxion al 25 jaar bestaat.

Sinds 1993 leidt Saxion Social Workers op voor alle sociale gebieden in de Euregio. Inmiddels hebben meer dan 4.000 studenten hun studie met succes afgerond en is het overgrote merendeel werkzaam in Duitse organisaties en instellingen.

“De opleiding is in de Euregio en daarbuiten een integraal onderdeel van het sociale landschap. Met onze opleiding leveren we een belangrijke bijdrage aan het wegwerken van het tekort aan geschoolde arbeidskrachten in Duitsland. De praktijk is voor ons heel belangrijk en daarom hechten wij veel belang aan samenwerking”, aldus Christian Schwital, docent Academie Mens en Maatschappij.

Er is een gevarieerd programma op 15 november met trainer, onderzoeker en consultant Dr. Edwin Hoffman als keynote speaker. Meer informatie over de conferentie "Gestern-Heute-Morgen. Zukunft aktiv gestalten“.