Lancering START programma voor studentondernemers / Foto: Antoine - Shotmaniacs
Ondernemerschap

Lancering START programma voor studentondernemers

Woensdagavond 5 juni is tijdens de finale van de Saxion Ondernemers Award het Novel-T START programma voor Saxion (student)ondernemers gelanceerd. Het gaat om een aparte track voor studenten van Saxion die in een traject van twee maanden tijd intensief aan de slag gaan met de verscherping en validatie van hun innovatieve business idee. Tijdens het finaleprogramma maakten Jaap Beernink (CEO Novel-T) en Mike Verkouter (Startup Ambassadeur Novel-T) dit initiatief bekend en reikten de eerste toegangsbewijzen uit.

Kansrijke ideeën omzetten in startups

Mike: “Onder de 25.000 Saxion-studenten in Oost-Nederland zit veel meer potentieel aan innovatieve business dan we nu zien. Met een START-programma exclusief voor en afgestemd op Saxion-studenten hopen we dit potentieel meer naar boven te krijgen. Doel is natuurlijk om de kansrijke ideeën om te zetten naar startups die kunnen doorgroeien. Het programma is een aanvulling op de activiteiten van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap, dat zich richt op het leren ondernemen, vanuit verschillende opleidingen.”

Aanmelden voor Saxion cohort voor studentondernemers

Het cohort voor (student)ondernemers van Saxion start maandag 2 september. Solliciteren is vanaf nu mogelijk via novelt.com/start. Per cohort zijn tien plekken beschikbaar.

Over het START programma

Het START programma van Novel-T is een validatiesprint voor studenten met een innovatief business idee. Het programma is gebaseerd op 35 jaar ervaring in het opzetten van nieuwe business. Het START programma is speciaal ontwikkeld voor (student)ondernemers die intensief aan de slag willen met hun innovatieve businessidee. Tijdens dit programma volg je verschillende masterclasses en coachingsessies over verschillende thema’s die door experts worden gegeven gedurende een periode van twee maanden. Deze experts coachen en begeleiden bij de validatie van het idee. Belangrijke elementen die aan bod komen: bedrijfsmodellering, waardepropositie, juridische aspecten, marktanalyse en teams.

Meer informatie over het START Programma is te vinden via: novelt.com/start.

Fotografie: Antoine - Shotmaniacs