leerling overhandigt onderzoeksanalyse
Onderwijs

Security Management studenten leveren risicoanalyse Bedrijvenpark Twentekanaal op

Eat your heart out – een risicoanalyse uitvoeren op een complex bedrijvenpark bestaande uit 350 bedrijven met bijna 10.000 arbeidsplaatsen, verdeeld over negen zogenaamde deelgebieden. Een achttal Security Management studenten flikten het. Zij leverden in opdracht van ‘Bedrijvenpark Twentekanaal Hengelo’ een risicoanalyse op en mogen het op 10 september presenteren tijdens de algemene ledenvergadering van de Belangenvereniging Bedrijvenpark Twentekanaal (BIT).

Afgelopen maand hebben de studenten het eindrapport aangeboden aan mevrouw Sietse Smit, voorzitter van de bedrijvenvereniging. “Ik was zeer onder de indruk van het rapport dat door de studenten is opgeleverd. Het draagt zeker bij aan een verbeterde security aanpak van het bedrijventerrein. We denken er over na om op basis van dit rapport vervolgopdrachten te formuleren waar andere studenten zich in vast kunnen bijten.”, aldus Sietse Smit.

Safety & Security Lab
De Security Management studenten hebben deze opdracht uitgevoerd in het kader van het Safety&Security Lab. In het Safety&SecurityLAB werken studenten, docenten en onderzoekers samen met (veiligheids)professionals uit het werkveld aan innovatieve en duurzame oplossingen voor vraagstukken op het gebied van safety & security.