Saxion Apeldoorn

Platform Security Management interviewt Wouter Breij en Hans Metz

Leestijd Minuten

De voltijd hbo-opleiding Security Management is de eerste en enige studieroute op dit vakgebied in het hbo-onderwijs. Niet gek dus, dat het platform voor securityprofessionals Security Management hier meer over wilde weten. In een interview met het platform vertellen Wouter Breij (docent/onderzoeker bij Saxion en werkzaam bij het ministerie van Justitie en Veiligheid) en Hans Metz (docent bij Saxion) er meer over.

Breed opgeleid

In het interview vertellen Breij en Metz dat de studenten niet alleen kennis opdoen over security. "We zijn een bedrijfskundige opleiding, studenten moeten weten hoe een bedrijf in elkaar zit, hoe processen verlopen" aldus Breij. Daarnaast leren studenten over data-gebruik en organisatiecultuur.

Dé securitymanager bestaat niet

Dé securitymanager bestaat niet en studenten kiezen tijdens hun opleiding zelf welke kant ze op willen. Metz: "Elke werkomgeving heeft weer andere thematiek. Het mooie van de opleiding is dat we, zoals Wouter zegt, generiek opleiden en dat de student zich kan verdiepen, afhankelijk van waar de persoonlijke interesses liggen."

Benieuwd naar de rest van het interview?

Je leest het volledige interview met Security Management via deze link.