terugblik-securitymanagement-2.jpeg

Bijeenkomst 10 jaar Security Management

Leestijd Minuten

Op vrijdag 24 juni vierden zo’n 100 alumni, (oud)collega’s, studenten en andere belangstellenden het 10-jarig bestaan van de opleiding Security Management van Hogeschool Saxion.

Ontmoeting, gezelligheid en inhoud gingen deze middag hand in hand. Na de ontvangst met koffie, thee en een petit four (met 10 jaar Security Management daarop) heette de organisator van de bijeenkomst, Ben den Tuinder (docent/onderzoeker bij Security Management), iedereen van harte welkom bij Saxion in Apeldoorn. Vervolgens opende Caroline van de Molen, directeur ABR&R, de bijeenkomst officieel.

De keynote speaker deze middag was Dai Carter, auteur van het boek Nu of nooit en hoofdinstructeur bij het tv-programma Kamp van Koningsbrugge. Dai nam de deelnemers op bevlogen wijze mee in zijn verhaal en bijbehorende handvatten over mentale kracht en meesterschap. Alle deelnemers werden aan het nadenken gezet over een goede balans tussen zelfkennis, zelfbeeld, zelfvertrouwen en zelfloosheid.

terugblik-securitymanagement-1.jpeg terugblik-securitymanagement-3.jpeg terugblik-securitymanagement-2.jpeg

Na de pauze was het de beurt aan ‘mister Security Management’, docent Rob van Nuland. Hij verzorgde een mini-college waarin hij op de voor hem karakteristieke manier de deelnemers vol enthousiasme meenam in zijn verhaal over de afgelopen 10 jaar. Ook keek hij vooruit naar trends en ontwikkelingen die hij de komende jaren verwacht op het gebied van Security Management. De studievereniging, het Security Management Studentenplatform (SMSP), blikte daarna aan de hand van een tijdlijn en door middel van heel veel foto’s terug op de activiteiten die zij de afgelopen 10 jaar hebben georganiseerd. Het plenaire gedeelte werd afgesloten met een Kahoot-quiz waarna de bijeenkomst werd afgesloten met een gezellige (netwerk)borrel.

Ilse Schuurman is tweedejaarsstudent Security Management en zij was één van de deelnemers deze middag: “Het was een bijeenkomst die goed georganiseerd was met een mooi en duidelijk programma. Wat mij bij blijft van deze middag zijn de gesprekken die ik gevoerd heb met oud-studenten. Super interessant om erachter te komen wat oud-studenten doen en hoe zij de opleiding ervaren hebben. En ook wat Dai vertelde over mentale kracht en meesterschap blijft mij bij.”

Sander Cortenraad is IT-auditor en alumnus Security Management: “Alle sessies deze middag waren erg interessant en ze sloten ook nog goed op elkaar aan. Als alumni zijnde was het erg leuk om weer te netwerken met (ex-)docenten, studenten en andere alumni. Netwerken is en blijft ontzettend belangrijk binnen het security domein. Daarom is het goed dat Saxion deze evenementen organiseert om dit te bevorderen. De toegevoegde waarde is dat je kan netwerken met andere alumni en studenten. Dit zorgt voor nieuwe kansen, zoals samenwerkingen en mogelijkheden voor het vinden van nieuwe stagiaires/beginnende professionals.”