blockchain

Toepassingen van blockchain onder een vergrootglas in vastgoed

Mogelijke toepassingen van blockchain liggen onder een vergrootglas in het vastgoed. Dat blijkt uit onderzoek van Jan Veuger. BNR Nieuwsradio interviewde de lector over zijn onderzoek.

Het BNR-artikel geeft een overzicht en analyse van alle relevante wetenschappelijke publicaties vastgoed in Nederland van 2016 tot en met 2018, en doet dit in het kader van een eerste kleine internationale verkenning van internationaal onderzoek, experts en producten in de relatie van vastgoed met blockchain. In dit onderzoek - Een database verkennning van blockchain en vastgoed - bekijken we een studie die in 2018 werd uitgevoerd en in 2019 is afgerond om een idee te geven van de stand van zaken met betrekking tot de blokketen in de vastgoedsector over vijf continenten en 63 regio's voor zover deze eind 2018 openbaar was. Belangrijkste conclusie is dat aandacht en uitvoering voor onderzoek op dit gebied explosief is gestegen in 2018. Nieuws dat BNR oppakte in haar uitzending.