Sustainable Development Goals Saxion SDG
Corporate

Saxion en de Sustainable Development Goals: werk in uitvoering

Leestijd Minuten

Met de ondertekening van het SDG-charter op 28 maart 2018 lieten we zien dat Saxion de Sustainable Development Goals (SDG’s) van harte onderschrijft en een warm hart toedraagt. Met drie evenementen in september, laten we zien wat we binnen Saxion al bijdragen aan die 17 duurzame ontwikkelingsdoelen die een eind moeten maken aan armoede, ongelijkheid en klimaatverandering. Tegelijkertijd willen we onze bijdragen verbreden en intensiveren. Door dit meer voor het voetlicht te halen willen we nog meer mensen motiveren ook hun bijdrage aan de SDG’s te leveren.

Drie events

• Di 10 - do 19 sept. Expositie Atlas - Mapping the state of the world (Saxion Deventer)
    Opening: di 10 september om 16.00 uur in de Centrale hal van Saxion Deventer

In deze expositie zie je met eigen ogen waarom iedereen moet bijdragen aan de SDG’s. Je kan ook een reactie achterlaten wat JIJ gaat bijdragen en/of wat Saxion kan bijdragen volgens jou. De expositie is bedoeld en toegankelijk voor elke belangstellende maar zeker voor alle studenten en medewerkers. Het gratis event wordt georganiseerd door Studium Generale.

• Do 19 sept. 16.00-17.30 uur: Responsible Consumption for Carnivors (Saxion Deventer, D0.07)

Talks-interview en discussie met Roanne van Voorst (auteur van ‘Ooit aten wij dieren’), Charlotte de Wit (Masterstudent TU Delft) en Remco Vogelzang (General director Bobeldijk Food Group/Vitafit). Moderator: Richard Engelfriet (auteur van Succesillusie). Dit Studium Generale event is gratis toegankelijk.

• Vr 20 & za 21 september: Global Goals Jam

Als onderdeel van een wereldwijde jam, gaan studenten en medewerkers samen brainstormen over en oplossingen bedenken voor een aantal casussen over SDG 1: geen armoede en SDG 8: fatsoenlijk werk voor iedereen en economische groei.

Over de hele wereld heeft een netwerk van steden en organisaties zijn krachten gebundeld om een impactvolle bijdrage aan deze twee SDG’s te kunnen leveren! Wil je dit ook meemaken en jouw bijdrage leveren?