Zonneauto van Solar Team Twente aangekomen in Australië

Solar Team Twente te volgen via 1Twente

Leestijd Minuten

1Twente start vanaf morgen met een serie over Solar Team Twente. Hierbij volgen ze het Twentse studententeam, dat meedoet aan de World Solar Challenge in Australië, van de voorbereiding tot en met de finish van de race. De uitzending is iedere dinsdag te zien om 18.10 uur, na het 1Twente Nieuws.

Bridgestone World Solar Challenge

Zondag 13 oktober 2019 staat Solar Team Twente aan de start van de Bridgestone World Solar Challenge, de prestigieuze race voor auto’s die rijden op zonne-energie. Samen met meer dan vijftig andere internationale deelnemers rijdt het Twentse solarteam rijd 3000 kilometer dwars door de outback van Australië met zonneauto RED E. De race kent drie verschillende klassen. Solar Team Twente doet mee in de Challenger Class, de Formule 1 klasse voor zonneauto’s. Het Twentse solarteam is tijdens de race live te volgen via social media.

Solar Team Twente

Solar Team Twente bestaat uit 19 studenten van Saxion en Universiteit Twente. Naast de studenten bestaat het solarteam uit het sterke netwerk van meer dan 150 partners. Samen beoefent het solarteam topsport en bouwen zij de meest efficiënte zonneauto ter wereld. Het team gelooft in het motto “Challenge triggers innovation”. Daarom neemt Solar Team Twente deel aan de Bridgestone World Solar Challenge. Enerzijds met het doel om de race te winnen en anderzijds om aandacht te creëren voor de mogelijkheden van zonne-energie.