Mediawijsheid foto.jpg
Studentenleven

Sta jij aan of uit? Hoe mediawijs ben jij?

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Hoe helpen apps, chats en digitale tools ons in het leven? En wanneer zit technologie ons juist in de weg?   Dat konden studenten en docenten dinsdag ontdekken in de Saxion Bibliotheek in Enschede tijdens de Dag van de Mediawijsheid.

In samenwerking met de Saxion Video-Unit bood de bibliotheek onder meer de mogelijkheid om zelf nepnieuws te maken, een eigen wereld te creëren met een green screen en een cursus vloggen te volgen. Dit alles met het doel om mediawijzer te worden (‘aan’ staan) en de nieuwe technologieën te leren kennen.

Van 8 tot en met 15 november was het in Nederland de Week van de Mediawijsheid. Toen zaten de studenten echter midden in de tentamenweken, vandaar dat ervoor gekozen is om nogmaals aandacht te besteden aan dit onderwerp. Woensdag 11 december is het de Dag van de Mediawijsheid in de Saxion bibliotheek in Deventer.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.

Thomas Busschers

Razende reporter binnen Saxion - creatief met video en geluid. Vind je camerajournalist Thomas niet achter de lens, dan staat 'ie wel voor een groot publiek muziek te draaien!