Kortere treintijd tussen Zwolle en Enschede: 5x dit doe je nu je tijd overhoudt

Student Bram is nieuwe medewerker studentenzaken bij Gemeente Enschede

Bram Blauw, derdejaars student Industrieel Product Ontwerpen, gaat onderdeel uitmaken van het team studentenbeleid van de gemeente Enschede. Samen met een student van de Universiteit Twente gaat hij de studenten vertegenwoordigen binnen de gemeente.

Bram gaat de belangen behartigen bij vraagstukken over onder andere huisvesting, cultuur en evenementen, talentbehoud of de maatschappij. Kortom: alle vraagstukken die aansluiten bij het studentenleven.

Zo zit hij bijvoorbeeld het ene moment met de wethouder en de studentkoepels aan tafel en gaat hij vervolgens subsidieaanvragen van studenten om Enschede als een aantrekkelijke studentenstad op de kaart te zetten beoordelen. Een veelzijdige job waar Bram zich in thuis voelt gezien zijn achtergrond: hij kan snel schakelen binnen informatiestromen, heeft een groot netwerk binnen het studentenleven, heeft ervaring in bestuur o.a. IPO-Cie binnen SV Archimedes en is gewaardeerd lid van de OC-IPO.

Vanaf januari wordt Bram ingewerkt en zal hij het stokje van de voormalig studentambtenaar Suzanne Wassenaar (Saxion-student Vastgoed en Makelaardij) officieel overnemen.